ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۲ خرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پوتین:

امریکا متحد نمی خواهد

بلکه دست نشانده می خواهد!

 
 
 

 

 

پوتین رئیس جمهور روسیه در تازه ترین مصاحبه ای که با او انجام شده، نشان داد که نه در آستانه کوری و مرگ بر اثر سرطان است و نه لرزش دست و دل دارد و نه دیگر شایعاتی که بصورت جنگ روانی در رسانه های غرب تبلیغ می شود تا مردم به عمق آنچه در حال روی دادن در جهان است پی نبرند. او دراین مصاحبه گفت:

شرط احیای روابط با غرب و آمریکا احترام به منافع روسیه است. ایالات متحده به متحدان نیاز ندارد، به دست نشاندگان نیاز دارد.

تحریم های علیه روسیه فعلا وضعیت بازارهای جهانی را بدتر کرده و باعث افزایش قیمت ها شده است. سیاست کوته بینانه کشورهای اروپایی در بخش انرژی به بحران منجر شده است. فدراسیون روسیه در حال اتمام مین روبی بنادر شرق اوکراین است تا از طریق آنها بتوان غلات اوکراینی را صادر کرد. ما میتوانیم صادرات گندم را به ۵۰ میلیون تن برسانیم. در ارتباط با افزایش قیمت گاز نیز روسیه نقشی در آن نداشته، این اروپاست که گاز روسیه را تحریم کرده و باعث بحران در درون خودش شده است. غرب در محاسبات خود برای مجازات روسیه از طریق تحریم‌های اقتصادی اشتباه کرد. تحریم‌های اقتصادی  نهار مجانی نیستند.

یک استاد اقتصادی در دانشگاه جان هاپیکنز بنام "استیو هینک" در مصاحبه با "آسیا تایمز" نیز  گفت:

مانند همه تحریم‌های اقتصادی دیگر، تحریم‌های علیه روسیه در حقیقت سلاح اقتصادی هستند که در جنگ اعلام نشده با روسیه بکار گرفته شده ا‌ند و مانند همه تحریم‌های دیگر، این تحریم‌ها نیز در تغییر رفتار روسیه شکست خورده ا‌ند. تحریم‌ها هیچگاه باعث پیروزی در جنگ نمیشوند.  باید بگویم تحریم‌ها برعکس عمل کرده ا‌ند، چون باعث تحکیم موقعیت پوتین و مشاوران او در روسیه شده ا‌ند.

ما هیچگونه برآورد رسمی‌ از هزینه این تحریم‌ها برای خودمان نداریم و هیچ وقت هم چنین گزارشی را دریافت نخواهیم کرد. وقتی‌ سیاستمداران سیاست‌هایی‌ را در پیش میگیرند که هزینه دارد، آنها دوست دارند هزینه آن را پنهان کنند. با وجود این، ما برخی‌ از برآورد‌ هزینه این تحریم ها را از منابع مختلف نظیر بانک ها، بانک‌های مرکزی، صندوق بین المللی پول و سازمان‌های غیر دولتی دراختیار داریم. این هزینه چشمان ما را باز کرده ا‌ند. هزینه تحریم‌ها برای اتحادیه اروپا بسیار بزرگتر از آمریکا خواهد بود. ولی‌ این هزینه‌ها فقط محدود به آمریکا و اروپا نخواهد بود و نتایج بسیار بدی برای کشورهای فقیر و مردم فقیر خواهد داشت.

روبل نیز در برابر دلار بسیار نیرومند شده است، نیرومند تر از قبل از آغاز جنگ. مدیر بانک مرکزی روسیه، خانم الویرا نبیولینا نشان داده است که، برخلاف بسیاری از همتاهایش در کشور‌های دیگر مانند خانم جانت یلن، مدیر فدرال ریزرو آمریکا، مدیر بسیار توانایی است.

برخلاف پروپاگاندای دولت بایدن، تورم (40 در صدی) امریکا ساخته خود آمریکا است و پوتین مقصر نیست. در دوران کووید هم ترامپ و هم بایدن مانند انسان‌های مست دائما پول چاپ کرده و بدست مردم دادند. تورم همیشه یک دلیل دارد:  چاپ و عرضه زیادی پول.

https://asiatimes.com/2022/06/how-the-west-miscalculated-its-ability-to-punish-russia/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۲ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: