ایران و جهان   

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۵ خرداد ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 25 خرداد

چه کسانی می خواهند

 زنگوله حمله نظامی را

به گردن ایران ببندند؟

 
 
 

 

 

از سه روز پیش خبری درباره مشاجره لفظی علی لاریجانی و سعید جلیلی در مجمع مصلحت در فضای مجازی و سپس در روزنامه های داخل کشور انعکاس یافته است. ظاهرا این مشاجره، اگر واقعیت داشته و یا حتی اگر آنقدر شور بوده که تبدیل به خبر شده و به خارج از جلسه مجمع راه یافته، بر سر خروج ایران از "ان . پ. تی" بوده که معنای آن رهائی ایران از محدودیت ها و کنترل های سازمان اتمی جهانی برای تولید بمب اتم است.

این که سعید جلیلی در پی جنجال سازی و دردسر سازی برای ایران ومردم است و در دولت احمدی نژاد هم همین نقش را ایفاء کرد به جای خود محفوظ. همچنین، این که علی لاریجانی خود برای یک دوره مذاکره کننده اتمی بوده و از زیر و بم این امر اطلاع دارد نیز به جای خود محفوظ. سئوال اینست که طرح یک چنین پیشنهاد جنجال برانگیزی که عملا پرونده ایران را به شورای امنیت سازمان ملل می برد چه ضرورتی دارد و یا داشته؟ حتی اگر ایران در آستانه ساختن موشک اتمی و هوا کردن آن هم باشد، هیچ ضرورتی به خروج پیشاپیش از "ان. پی. تی" نیست. می گویند "اول بپر، بعدا "هوپ" بگو". این حکایت ماجرائی است که در بالا به آن اشاره شد. هر آدم عاقلی در حکومت میتواند بگوید: صبر کنید تا پس از آنکه پریدیم و "هوپ" آن را گفتیم، برای ما تصمیم جهانی بگیرند، چرا آنها را "هُل" بدهیم که هنوز نپریده گریبانمان را بگیرند؟ شاید استدلال های لاریجانی در آن جلسه همین نکات بوده و جلیلی با آن مخالفت کرده.

حکومت ادعا می کند که برخی ذرات اورانیوم که رئیس آژانس انرژی اتمی مدعی کشف آن در جریان بازرسی اخیرش در ایران است، از سوی خارجی ها (بخوانید شبکه نفوذی اسرائیل) به این محل برده شده تا رئیس آژانس آن را کشف کرده و گزارش اخیر به شورای حکام را بدهد. اگر این فرض را هم بپذیریم، چرا نباید فکر کرد که کسانی در پشت صحنه امثال جلیلی را می چرخانند؟ و هدف انداختن ایران در مردابی است که یکبار جلیلی به کمک احمدی نژاد ایران را در آن انداخت و نزدیک بود حمله نظامی وسیع به ایران روی دهد. چنان که شمخانی دبیرکنونی شورای عالی امنیت و رضائی دبیر وقت مجمع مصلحت در خاطرات خودشان گفتند که یک شب در انتظار حمله نظامی به ایران تا صبح بیدار بودیم. و قطعا فقط این دو نفر بیدار نبودند. کم مسئله در اطراف ایران وجود دارد؟ در امریکا و اسرائیل کم نگران گردش به شرق ایران هستند؟ نارضائی عظیم مردم در داخل کشور کم است؟ و... که می خواهید یک زنگوله دیگر هم به گردن مردم بی خبر از پشت صحنه حکومت ببنیدید؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت ۱۵ ژوئن ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: