ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اخباری از اوکراین و روسیه

که رسانه های غرب منتشر نمی کنند

 
 
 

 

 

روز 19 آوریل، لی لوئیچین، معاون وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین، در وب سایت خود اعلام کرد، چین بدون توجه به تغییرات کنونی اوضاع جهانی، همکاری استراتژیک خود را با روسیه تقویت خواهد کرد. تعامل مسکو و پکن جنبه برد- برد دارد و هر دو کشور چین و روسیه به طور مشترک، در عرصه بین‌المللی از منافع یکدیگر محافظت خواهند کرد.

معاون وزیر خارجه چین تأکید کرد، پکن آمادگی دارد تا همراه مسکو برای ایجاد روابط جدید بین کشورها که قطعاً بر سر نوشت بشریت تأثیر خواهد گذاشت همکاری‌ و گفتگو کند.

پیش از این وزارت امور خارجه ایالات متحده، جمهوری خلق چین را تهدید کرده بود، چنانچه چین تلاش کند تا روسیه تحریم های اعمال شده از سوی غرب را دور بزند و یا به این کشور کمک‌های نظامی بدهد، واشنگتن و متحدانش تصمیمات سختی را عیله چین اتخاذ خواهند کرد.

+++

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، روز 18 آوریل، نیروهای هوا- فضای روسیه، یک هواپیمای میگ 29 را بر فراز جمهوری خلق دونتسک سرنگون کردند. طی همین روز در دیگر مناطق این جمهوری، موشک های ضد هوایی، 4 پهباد اوکراین را در آسمان ساقط کردند.

کوناشنکوف، در ادامه اظهار داشت، نیروهای موشکی و توپخانه ارتش روسیه، 1260 هدف نظامی را مورد اصابت دقیق قرار دادند. همچنین، نیروهای هوا- فضای روسیه دو انبار ذخیره سازی کلاهک های موشکی- تاکتیکی توچا- یو را در این کشور منهدم کردند. علاوه براین، هوانوردی عملیاتی- تاکتیکی نیروی هوا- فضا 60 تأسیسات نظامی و سه پست فرماندهی نظامی اوکراین را مورد اصابت و نابود کردند.

روز سه شنبه 19 آوریل، سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با ایندیا تودی، اعلام کرد، مرحله جدیدی از عملیات ویژه نظامی در اوکراین آغاز شده است. وی یادآور شد، در این مرحله آزاد سازی کامل جمهوری های دونتسک و لوگانسک مطرح می‌باشد، ضمن اینکه مسکو عزم تغییر رژیم در اوکراین را ندارد. تغییر رژیم در این کشور انتخاب مردم است که نوع حکومت و زندگی خود را انتخاب کنند.

لاوروف یادآوری کرد، چند سال قبل ایالات متحده قبول کرده بود از گردان ملی گرای «آزوف» حمایت نخواهد کرد. زیرا این گروه توسط کنگره این کشور از هر گونه حمایت ممنوع شده بود اما حوادث بعدی نشان داد که  همه قول‌ها به دست فراموشی سپرده شده اند.

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد، پس از مذاکرات استانبول، روسیه به عنوان حسن نیت، داوطلبانه از برخی از برنامه‌های خود در اطراف کیف صرفنظر کرد اما متأسفانه کیف از موضع گیری ما استقبال نکرد و حتی بعد از چند روز صحنه سازی بوچا را به نمایش گذاشت.

در همین روز رمضان قدیروف، رئیس جمهور خود مختار چچن، گفت، ظرف امروز و فردا نیروهای روسیه پاک سازی «باندرا» را در ماریاپل پایان خواهند داد و مؤسسه آزوفستال (پناهگاه 28 کیلومتری در عمق زمین که برای حمله احتمالی اتمی در زمان اتحاد شوروی ساخته شده بود)، را به دست خواهیم گرفت. قدیروف یادآوری کرد، پاک سازی مزدوران خارجی و ناسیونالیست های اوکراین در بقیه شهرها همچنان ادامه دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۰ آوریل ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: