ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نزدیک ترین نقطه به امریکا و کانادا

قطب شمال (سیبری)

بسرعت نظامی خواهد شد!

 
 
 

 

 

سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه، پس از درخواست کتبی رهبران سوئد و فنلاند برای عضویت در ناتو به فرمانده نانو، طی مصاحبه ای گفت: پیوستن سوئد و فنلاند به ائتلاف نظامی ناتو «تشدید تهدیدات نظامی» در نزدیکی مرزهای غربی روسیه است و مسکو واکنش « متقابل » را نشان خواهد داد. ما ضمن بهبود فعال ترکیب رزمی نیروها، تا پایان سال ۱۲ واحد و لشکر نظامی در منطقه نظامی غرب مستقر می کنیم و طبیعی است که موقعیت در قطب شمال تغییر خواهد کرد.»

بخش پایانی سخنان شایگو درباره تغییر وضعیت در قطب شمال، تهدید ضمن و اتمی و موشکی امریکاست که روسیه در سیبری نزدیک مرز را با این کشور و کانادا دارد و طی 10 سال گذشته شهرهای سیبری وسیعا نظامی و درعین حال شهرک سازی برای سکونت با تمام تاسیسات و امکانات رفاهی برای زندگی بویژه نظامی ها شده است.

همزمان با شایگو، «نیکولای کورچونوف» سفیر ویژه و رئیس کمیته شورای قطب شمال در وزارت خارجه روسیه نیز گفت: ورود سوئد و فنلاند به ناتو باعث تغییراتی در قطب شمال خواهد شد. باید به وضوح درک کنند که تغییر در وضعیت نظامی- سیاسی کشورها، می‌تواند تغییرات خاصی را در توسعه همکاری در عرض‌های جغرافیایی ایجاد کند».


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۱ مه ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: