ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۱ فروردین ۱۴۰۱

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

این سناریو در سال 1989 در رومانی اجرا شده بود

سناریوی کشتار در "بوچا" را

دولت اوکراین سازماندهی کرد

 
 
 

 

 

رسانه های روسیه گزارش تازه ای را درباره "بوچا" منتشر کرده اند که بکلی متفاوت با آن تبلیغات بی وقفه ایست که رسانه های غرب در باره کشتار در این شهر انجام میدهند و دیپلمات های غرب نیز آن گزارش ها را تائید می کنند.

در گزارش جدید روسیه آمده است: چند روز پس از خروج ارتش روسیه از "بوچا"، دولت اوکراین فردی بنام "سافریا" بعنوان مامور پاکسازی شهر بوچا، به همراه شمار زیادی ژورنالیست به این شهر اعزام کرد. تمام این ژورنالیست ها از قبل میدانستند چه سناریوئی را باید گزارش کنند و به همین دلیل یک روز پس از ورود "سافریا" به "بوچا" کشتاری از مردمی که عمدتا روس های شهر بوچا بودند انجام شد و ژورنالیست های آماده گزارش نیز این جنازه ها را عکسبرداری و فیلمبرداری کردند و همگی بصورت یکسان خبرهای خود را به رسانه های خود مخابره کردند. شمار این  گزارشگران که از کیف همراه مامور پاکسازی به بوچا اعزام شده بودند دهها تن بوده است. در گزارش آنها هیچ نام و مشخصاتی از جنازه ها اعلام نمی شود و چنین اطلاعاتی را در هیچیک از شبکه های خبری نمی بینید.

نیروهای روسیه 30 مارچ شهر بوچا را ترک کردند و شهردار این شهر با خرسندی خبر را اعلام کردند. از خبری که او اعلام کرد هیچ اشاره ای به کشتار و اعدام نبود اما یک روز بعد، پس از  کشتاری که در شهر انجام شد، سناریوی قتل عام مردم توسط روس ها به اجرا گذاشته شد و ژورنالیست ها نیز شروع به مخابره خبر کردند. این سناریو بسیار شبیه سناریوئی بود که در سال 1989 در شهر "تیمیشوارا" در رومانی اجرا شد. در آن سال دولت رومانی متهم به یک کشتار جمعی شد و رئیس جمهور این کشور "چائوشسکو" و همسرش به همین اتهام دستگیر و بلافاصله تیرباران شدند اما بعدها دولتمردان غرب اعلام کردند که خبر آن کشتار ساختگی بوده است. با اطلاع از همین سناریوست که مشاور اقتصادی سابق "ماری لوپن" نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، با اشاره به گزارش هائی که بنام کشتار در بوچا توسط روسها مخابره می شود گفت: نمیتوان این ادعاها را که بصورت یکطرفه مخابره می شوند را پذیرفت. همه این گزارش ها یک متن واحد دارند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۰ آوریل ۲۰۲۲

 
 

اشتراک گذاری: