ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

اول اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

علی مطهری:

لیست انتخاباتی "صدای ملت"

سوم اسفند رونمائی می شود

 
 
 

 

 

علی مطهری، از وعده خود برای ارائه لیست انتخاباتی تا روز دوشنبه (دیروز) عدول کرد و اعلام داشت که این لیست سوم اسفند منتشر خواهد شد.

ظاهرا، گفتگوها و رایزنی ها برای تهیه یک لیست واحد سخت تر از آن شده که آقای مطهری در ابتدا تصور کرده بود. مطهری در مصاحبه انتخاباتی روز گذشته خود گفت:

پنجشنبه سوم اسفند از لیست "صدای ملت" رونمایی خواهد شد. در این لیست ۶ نفر زن حضور خواهند داشت که البته احتمال تغییرات نیز خواهد بود.

این مصاحبه در نمایشگاه رسانه های ایران و هنگام بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی صورت گرفت.

تاکنون برخی گروه های سیاسی اعلام همکاری کرده اند. لیست تقریبا بسته شده و تاخیر به این دلیل است که هنوز با چند تنی در حال مذاکره هستیم که چهارشنبه به نتیجه خواهد رسید.

با همه افرادی که در فهرست صدای ملت هستند هم مصاحبه شده و هم سوابق آنها بررسی شده است. در این فهرست سه تا چهار نفر از جوان با رده های سنی ۳۰ تا ۴۰ سال نیز حضور دارند.

مطهری درباره رد صلاحیت شدنش برای انتخابات مجلسی که عمرش رو به پایان است گفت: من در دوره قبل تنها به خاطر اظهار نظر رد صلاحیت شدم.

همان زمان در جلسه ای که داشتیم، دلایل‌شان همین ها بود و اگر من می گفتم بله حرف شما درست است، من را تایید می کردند.

مطهری در بخش دیگری از مصاحبه خود درباره لیست شهرستان‌ها گفت که در این زمینه هنوز تصمیم قطعی گرفته‌ نشده؛ اما اگر لیست بدهیم، برای آن شهرهائی افراد را کاملا بشناسیم نیز تصمیم می گیریم.

ما از هر فرصتی برای اصلاح امور باید استفاده کنیم و با وجود انتقاداتی که به نظام داریم از فرصت انتخابات باید استفاده کنیم و افرادی که وارد مجلس می شوند باید برخی رویه ها را تغییر دهند و در مردم امید ایجاد کنند.

قهر از صندوق راه اصلاح امور نیست و اوضاع بدتر می شود. ما به بسیاری از رویه ها و بویژه دو انتخابات (مجلس و ریاست جمهوری) گذشته انتقاد داریم و معتقدیم انتخابات آزاد نبود و مردم خواهان این هستند که شیوه دو انتخابات گذشته تکرار نشود. از طریق مجلس می شود کارهایی را انجام داد تا مجلس به جایگاه اصلی خود بازگردد. مشکل اینست که مجلس در جایگاه خودش در قانون اساسی قرار ندارد. در بین نامزدهای تایید صلاحیت شده ما افراد معتدل و حتی اصلاح طلب هم داریم از این رو اگر مردم مشارکت حداکثری داشته باشند تعداد قابل توجهی از این ها می توانند وارد مجلس دوازدهم شوند.

در مجلس حتی با یک اقلیت قوی می توان هم‌ تغییر ایجاد کرد و هم صدای مردم شد تا مجلس  یکدست نباشد. برخی افراد شاخص مانند جعفرزاده ایمن آبادی، رشیدی کوچی و سایر افراد رد صلاحیت شدند ولی در بین افراد تایید صلاحیت شده که در شهرهای مختلف پراکنده هستند تعداد قابل توجهی از افراد معتدل و حتی اصلاح طلب وجود دارند و مردم می توانند به آنها رای دهند و امکان ایجاد تغییر در مجلس آینده وجود دارد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۰ فوریه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: