ایران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۹ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آخرین عنوان اول پیک نت در سال ۱۴۰۲

پیوند سلاح ورزی ها

در اتاق بازرگانی

با زیدآبادی ها در مطبوعات 
 
 

 

 

 

انتخابات ریاست جمهوری در روسیه خاتمه یافت و نتایج آن نیز اعلام شد. در این انتخابات که بالای ۸۰ در صد واجدین حق رای در آن شرکت کردند، پوتین با ۸۷ در صد و ۳۵ دهم در صد بیشترین رای چند دوره ریاست جمهوری خود را بدست آورد. نفر دوم در این انتخابات کاندیدای حزب کمونیست روسیه فدراتیو بود که نزدیک به ۴ و نیم در صد آراء را بدست آورد و دو نامزد دیگر انتخاباتی از احزاب ناسیونالیست و ملی ۳ و ۲۰ در صد و ۳ و ۷۹ در صد آراء را بدست آوردند. در این انتخابات هزار و ۱۱۵ هیات و نفر از کشورهای مختلف جهان نظارت داشتند، از جمله از افریقا و کشورهای امریکای لاتین و نهادهای دیگر بین المللی، هیچ هیاتی از تقلب در انتخابات گزارش نداد و در عوض، همگی شرکت وسیع مردم در انتخابات را تائید کردند.

اگر دو موضع گیری شاخص درباره این انتخابات، در رسانه های داخلی کشور و توسط دو چهره شناخته شده اعلام نشده بود، ما خود را موظف نمی دانستیم تا حداقل برای باز کردن مشت مواجب بگیران اتاق بازرگانی در مطبوعات ایران این گزارش کوتاه از آن انتخابات را منتشر کنیم. نخستین اظهار نظر مربوط به آقای سلاح ورزی است که بعنوان رئیس هیات مدیره اتاق بازرگانی انتخاب شده بود و پس از ماهها درگیری توانستند او را از این جایگاه پائین بکشند. او هنوز هم ادعای مدیریت اتاق بازرگانی را دارد و از تهدید به گشوده شدن پرونده و محاکمه نیز بیم و هراسی ندارد. او در همان چند ماهی که رئیس هیات مدیره اتاق بازرگانی اعلام شده بود، چند سخنرانی در مجامعی که برایش ترتیب دادند ایراد کرد که تمام این سخنرانی ها علیه روسیه و چین و دفاع از ضرورت پیوند با غرب و امریکا بود. یعنی همین مواضعی که بلافاصله پس از انتخابات روسیه اعلام کرد.

دومین اظهار نظر مربوط است به آقای زیدآبادی که مرشد شبکه روس ستیزان مطبوعات و رسانه های ایران (از سحام نیوز تا خبر آنلاین و از روزنامه جمهوری اسلامی تا طیف زنجیره ای روزنامه های دیگر)  است. او مدعی است که ملی - مذهبی است. ما به مذهبی بودنش کاری نداریم چون در جمهوری اسلامی لوله هنگ مذهبی بودن خیلی آب برداشته است، اما با ملی بودنش کار داریم. ما باور نداریم که کسی ادعای ملی بودن داشته باشد و در وانفسای کنونی جهان، چشم بر عملکرد امریکا و نوچه آن اسرائیل در منطقه ببندد و علیه روسیه که زیر فشار جبهه ناتوست شمشیر بکشد و متوسل به هر دروغ و فریبی بشود، از جمله درباره انتخابات اخیر روسیه. ادعای ملی بودن داشته باشد و نداند که امروز اگر دست روسیه و چین از پشت ایران برداشته شود، امریکا و اسرائیل ایران را جبهه دوم اوکراین می کنند. هر کس و هر جریان سیاسی می تواند در چارچوب نظرات خود منتقد جمهوری اسلامی و شخص رهبر آن باشد. چنان که ما هستیم ، اما چرا باید برای این مخالفت، علیه چین و روسیه عمل کرد؟

این یادداشت کوتاه کامل نمی شود، اگر به پیوند اتاق بازرگانی و مطبوعات داخلی که بارها آن را مطرح کرده ایم و نگاه مشترک آقایان سلاح ورزی و زیدآبادی در باره انتخابات روسیه اشاره نکنیم و از خوانندگان خود نخواهیم که با دقت این مواضع مشترک را مطالعه کنند تا به صحت نظر ما در باره سلطه اتاق بازرگانی و مافیاهای اقتصادی بر مطبوعات و اکثر قلم بدستان آن پی ببرند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۹ مارس ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: