ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با توصیه به ذخیره کردن آب و مواد غذائی

تلویزیون های اسرائیل

از حمله قریب الوقوع به لبنان میدهند

 
 
 

 

 

از روز گذشته هم کانال های تلویزیونی اسرائیل و هم برخی خبرگزاری ها، آغاز به انتشار سلسله خبرهائی کرده اند که بموجب آن گویا حمله گسترده هوائی اسرائیل به لبنان بزودی آغاز می شود.

در خود اسرائیل، انتشار این خبرها با توصیه و تشویق مردم به خرید و ذخیره مایحتاج و آماده شدن برای حملات تلافی جویان حزب الله به لبنان همراه است.

شهردار حیفا در یک برنامه تلویزیونی گفته است مردم باید مواد غذایی ذخیره کنند زیرا در صورتی که جنگ با لبنان شروع شود، هیچ راهی برای رفتن به فروشگاه های مواد غذایی وجود نخواهد داشت. ما در مورد شلیک هزاران راکت و موشک به اسرائیل در روز صحبت می کنیم.

کانال ۱۱تلویزیون اسرائیل نیز گزارش داد: تمام کشور در حال آماده شدن برای جنگ در جبهه شمال (مرز اسرائیل و لبنان) هستند و بیمارستان ها و قطارها به  همراه آمبولانس ها در خدمت مجروحان حملات قرار خواهند گرفت.

همزمان با همین اخبار، تخلیه و اسکان یکصد هزار از ساکنان جبهه شمالی اسرائیل به مناطق دیگر منتقل شده اند.

در خارج از اسرائیل حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که یک مرکز عملیاتی ارتش اسرائیل که آماده حمله به لبنان بود را با موشک هدف قرار داده است.

العربیه نیز گزارش  داد: جنگنده‌های اسرائیلی با ارتفاع کم بر فراز آسمان بیروت و مناطق شمال لبنان پرواز کردند.

هنوز معلوم نیست که پشت اخباری که اسرائیل پخش می کند چه هدفی نهفته است. آیا واقعا اسرائیل قصد حمله سراسری به لبنان را دارد و یا دولت با این خبرها قصد مرعوب کردن مردم، جلوگیری از گسترش نارضائی ها و مخالفت ها با دولت نتانیاهو و جنگ غزه و ترس از برکناری نتانیاهو پشت آنست. شواهد احتمال دوم را تائید می کند، ضمن آن که هیچ بعید نیست که کابینه جنگی نتانیاهو برای گسترش جنگ دست به اقدامی جنون آمیز در لبنان هم بزند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: