ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

۲۹ بهمن ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۲۹ بهمن

از لیست ۳۰ نفره

عدالتخواهان

برای مجلس دفاع کنید 

 
 

 

 

تحولاتی در ارتباط با انتخابات مجلس در حال وقوع است، که اگر از آن غفلت شود، حضور در صحنه را از کف داده ایم. این تحولات نه تنها روز به روز بلکه ساعت به ساعت در حال وقوع است.

در حاشیه لیست بندی های انتخاباتی پایداریچی ها و قالیباقچی ها بر سر تقسیم مجلس آینده پیش بینی می شود که یک گروه منسجم با لیست واحد از میان تائید صلاحیت شده ها برای حضور در انتخابات اعلام برنامه کند که دراینصورت باید آماده شد که از این لیست دفاع کنیم.

گفته می شود که در این لیست افراد شاخصی از سایت موسسه تحقیقات تحریریه و گروهبندی عدالتخواهان حضور دارند.

این گروه در انتخابات مجلس یازدهم نیز برنامه اعلام کرده و از میان لیست انتخاباتی  آن نیز برخی افراد به مجلس راه یافتند که نقش مثبتی هم در مجلسی که رو به پایان است توانستند ایفاء کنند.

در آن برنامه ،  به بسیاری از خواست های عدالتخواهانه مردم پاسخ داده شده و راه حل هائی نیز ارائه شده بود. حالا باید دید که برای انتخابات مجلس دوازدهم با همان کارپایه حضور خواهند یافت و نامزدهای انتخاباتی آنها همان افراد انتخابات مجلس یازدهم هستند و یا تغییراتی در آن وارد شده است.

لینک برنامه اعلام شده برای مجلس یازدهم را در ادامه همین عنوان اول در اختیار خوانندگان خود قرار میدهیم.

اعتقاد داریم با ورود این تشکل ها و لیست های انتخاباتی، از هر امکان و هر تریبونی برای دفاع از آنها باید استفاده کرد و پیش از همه علیه انفعال و  تحریم انتخابات مقابله کرد. همانگونه که روز گذشته در پیک نت نوشتیم، ما اعتقاد داریم که حتی یک فراکسیون کوچک اما کارآمد در مجلس آینده می تواند گامی باشد تاریخی در جهت نجات کشور و زندگی مردم از بحران و جلوگیری از قبضه کامل حکومت توسط مرتجعینی از نوع حجتیه و برخی دسته بندی ها که هر کدام به نوعی به مراکز و نهادهای اقتصاد مافیائی وصل اند.

ما حتی بر این عقیده ایم که اگر این لیست ها و گروه ها نتوانند همگی به مجلس راه یابند، زمینه تاسیس یک حزب سیاسی واقعی با برنامه منسجم را می توانند بنیانگذاری کنند.

روز گذشته یک گام دیگر نیز برداشته شد و آن طرح یک لیست واحد برای تهران از سوی علی مطهری است. از این اقدام هم باید استقبال کرد، درعین حال که باید دید چه افراد و شخصیت هائی در لیست مطهری گنجانده می شوند و آنها دیدگاههائی دارند که حمایت از آنها ضرورت داشته باشد یا خیر؟

هستند عدالتخواهان دگراندیشی که انتظاراتشان بیش از مذهبیون عدالتخواه است، اما از آرزو تا واقعیت فاصله بسیار است. امروز و در شرایط کنونی کشور، آنچه که امکان دسترسی به آن وجود دارد را باید مطرح و از آن دفاع کرد.

یکبار دیگر و با جسارت کامل (همچنان که روش و نظر ما در جریان اعتراضات نیمسال دوم سال گذشته بود) اعلام می کنیم توهم برانداری از جمله دلائل انفعال سیاسی کنونی در جامعه و حتی در میان سیاسیون - از جوان تا سالمندان حادثه دیده - همین توهم براندازی است که توسط رسانه های فارسی زبان خارج از کشور بی وقفه تبلیغ شده و می شود. فراموش نکنید شعار کودکانه "انقلاب دهه هشتادی ها" چگونه به خوش باوری ها و ساده انگاری ها دامن زد.

ما اعتقاد داریم که سیاست خارجی "نگاه به شرق" بدون سفت کردن کمربندهای اقتصادی در داخل کشور ممکن نیست، همچنان که اعتقاد داریم سیاست "نگاه به شرق" خود می تواند و باید زمینه ساز عدالت اجتماعی درایران شود. بخش مهمی از حمایت و دفاع ما از سیاست نگاه به شرق در همین آینده بینی خلاصه شده است. ما امیدواریم اگر عدالتخواهان راهی مجلس  شئند (و باید کوشید که بشوند) همزمان و همگان با پیگیری آن فصول مترقی مربوط به بهداشت، آموزش، بیمه ها، کسب و کارها، تبدیل صدا و سیما که در برنامه انتخاباتی مجلس یازدهم اعلام کرده بودند، ، در سیاست خارجی نیز منسجم و بدون نگرانی از حملات تبلیغاتی غربگرایان و صاحبان ثروت و قدرت دفاع کنند.

https://media.farsnews.ir/Uploaded/Files/Documents/1398/11/25/13981125000256_Test.pdf


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ فوریه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: