ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۲ دی ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

استانبول، برلین، نروژ

برگزاری جشن سال نو

تحت تاثیر بمباران غزه

 
 
 

   
 

 

سال نو میلادی، امسال در بسیاری از شهرهای اروپائی، تحت کنترل شدید پلیس و حتی ارتش برگزار شد. در اورشلیم و شهرهای فلسطین نیز مسیحیان به احترام قربانیان بمباران غزه از برگزاری جشن خودداری کردند. در مسکو نیز مراسم سنتی آتش بازی به همین دلیل برگزار نشد. بزرگترین راهپیمایی همبستگی با مردم فلسطین در استانبول برگزار شد.

در استانبول ترکیه، اولین روز سال ۲۰۲۴ با راهپیمایی گسترده مردم علیه اسرائیل و در حمایت از مردم فلسطین درغزه آغاز شد. در این راهپیمایی، چندین هزار نفر از پل گالاتا استانبول عبور کردند.

در پایتخت آلمان "برلین" علیرغم اخطار پلیس، حضور گسترده پلیس در خیابانها و حتی ممنوعیت ها و بستن شماری از خیابان های این شهر با هدف جلوگیری از تجمع هر ساله برای آتش بازی پایان سال، جمعیت عظیمی همه سدها را پشت سر گذاشته و در خیابانهای مرکز برلین جشن سال نو را تبدیل به شورش اعتراضی در حمایت از فلسطین و علیه اسرائیل کردند. دولت با پیش بینی همین شورش اعتراضی، جشن های پایان سال را در برلین که بیشترین جمعیت مهاجرین مسلمان (بویژه مهاجرین مسلمان ترک) را دارد ممنوع کرده بود.

پلیس در روز اول سال اعلام کرد که در مراسم پایان سال ۱۵ پلیس مجروح شدند و بیش از ۲۳۰ نفر بازداشت شدند.

در کشور نروژ نیز، دولت به پلیس این کشور اجازه داد که بدلیل فضای یهودستیزی در نروژ برای یک روز حق حمل سلاح دارد.

در نروژ نیز مانند بسیاری از کشورهای اروپائی، فضای عمومی، تحت تاثیر جنایت بمباران غزه توسط اسرائیل علیه یهودیان ساکن این کشورهاست و پلیس نروژ به همین دلیل اجازه حمل سلاح دریافت کرده بود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲ ژانویه ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: