ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۸ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سانسور و ممنوعیت های تلویزیونی

تتلو و روح الله زمُ

محصول طبیعی حکومت اند

 
 
 

 

 

پلیس ترکیه، در اجرای درخواست ایران، امیرحسین مقصودلو معروف به "تتلو" را در مرز بازرگان ایران و ترکیه تحویل ایران داد. او از چند سال پیش در استانبول ترکیه زندگی و کنسرت برگزار می کرد. او در جمهوری اسلامی متهم به گسترش فساد و فحشاء است.

هم انتقال او به ایران و هم رفتاری که با او در دوران بازداشت و سپس محکمه ای که برایش ترتیب خواهند داد، قطعاً مشابه همان رفتاری خواهد بود که با "روح الله زم" کردند و این مصداق کامل باز کردن گره با دندان است و نه با دست. نه با اعدام روح الله زم مشکل حکومت حل شد و نه با سرنوشتی که احتمالاً برای تتلو رقم خواهند زد. مشکل در خود حکومت است.  روح الله زم به این دلیل که برخی اخبار محرمانه بدستش می رسید و گویا یک میلیون عضو در کانال تلگرامی اش داشت به ایران کشیده شده و اعدام شد، اما دیدیم که در اندک زمانی پس از این اعدام، تلویزیون ایران اینترنشنال وارد میدان شد که دهها برابر روح الله زم مخاطب دارد. دلیل رشد امثال تتلو و روح الله زم، فلج بودن و بی مخاطب بودن صدا و سیماست که چند ده سال از جامعه عقب مانده است. اگر درهای صدا و سیما به روی زنان و مردان و گروه های موسیقی ایران باز بود امثال تتلو می توانستند ظهور کنند؟ اگر صدا و سیما نقش مسجد و تکیه را بازی نمی کرد؟ و یا اگر تلویزیون برنامه های متنوع و شبکه خبر قوی و حرفه ای داشت روح الله زم یک میلیون مخاطب پیدا می کرد؟ و یا تلویزیون اینترنشنال دهها برابر روح الله زم مخاطب پیدا می کرد؟

تتلو هم که اگر به غلط کردن بیفتد و حتی سرش بالای دار برود، تتلوهای دیگر پیدایشان خواهد شد زیرا ریشه های رشد این نوع درخت ها در زیر آن زمینی است که  حکومت روی آن ایستاده  است.

آینه چون نقش تو بنمود راست

خود شکن، آینه شکست خطاست


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۹ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: