ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۹ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

خطاب دانشجویان عدالتخواه به ابراهیم رئیسی

دولت در برابر ثروتمندان خاضع

و در برابر مستضعفان قاطع است!

 
 
 

 

 

۱۶ آذر (روز  دانشجو) امسال بی رونق و بی هیاهو، اما با حضور  ابراهیم رئیسی برگزار شد. دانشجویان جنبش دانشجوئی عدالتخواه گرداننده و ناطق این مراسم بودند. از جمله سخنرانی مهدی زارع عضو شورای مرکزی این جنبش در این مراسم خطاب به ابراهیم رئیسی از جمله گفت:

وقتی دولت نمی تواند با جریانات سیاسی نسبتی برقرار کند، جریانات سهم‌خواه زیر عبای رئیس جمهور به مجلس می‌روند. به علت ساختارسازی های غلط عملا اصول مردمسالارانه از کارکرد خارج شدند. مانند اصل ۲۷ قانون اساسی یعنی حق اعتراض و اصل ۱۰۴ با موضوع تشکیل اصناف و شوراهای کارگری.

مشارکت ‌دهی مردم در امر حکمرانی کشور در جای‌جای قانون اساسی تعبیه شده است و تنها نیازمند اراده‌ایست که بخواهد ساختارهایی دقیق برای فعال کردن این اصول را سامان ببخشد.

حتی اگر عدالتخواه‌ترین رئیس جمهور ممکن نیز کشور را به دست گیرد، تا زمانی که نتواند به سازوکارهای جمهوریتی برای عدالتخواهی سر و شکل دهد، اقدامات موثر و معطوف به عدالتی در کشور رقم نخواهد خورد.

دولت تنها زمانی مقتدر است که نخواهد سیاستی علیه مستضعفین اتخاذ کند. مثلا زمانی که بخواهد ارز ۴۲۰۰ را حذف کند و از راهکارهای حمایتی پس از آن سر باز زند، و یا زمانی که بخواهد مشکل صندوق‌های بازنشستگی را ابتدا به ساکن با افزایش سن بازنشستگی حل نماید. زمانی که سخن از مبارزه علیه تبعیض و بی‌عدالتی می شود و یا وقتی درباره صف‌آرایی قدرتمندانِ ثروتمند صحبت می شود، از دولت مقتدر خبری نباشد. مثل زمانی که نتوانستید از ابلاغیه اصولی معاونت سیاسی وزیر کشور دفاع کنید و او را برکنار کردید، یا زمانی که از اجرای «شفافیت حقوق و مزایای کارکنان کشور» مطابق با برنامه ششم باز ماندید و هیچ چیز از آن را در برنامه هفتم منعکس نکردید. با چنین ذوقی در سیاست‌ورزی و تفسیر از مقتدر بودن، بعید نیست که راهکار کلیدی شما برای اصلاح ناترازی انرژی در کشور، افزایش قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی باشد؛ نه اصلاحات اساسی و هزینه‌بر برای بهبود ساختار مصرف انرژی!

در دولت جنابعالی، اقتدار از مدار عدالت خارج است، در برابر قدرتمندان خاضع است و در برابر مستضعفان قاطع!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۰ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: