ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۹ آذر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

وظیفه نیروی انتظامی ضرب و شتم و دستگیر آنها نیست

جلوی برخورد خشن، با

مهاجرین غیر قانونی را باید گرفت 
 
 

 

 

پس از قتل و شورش در شهر میبد یزد ، در برخی شهرهای ایران، اقدامات تند و تحریک آمیزی علیه مهاجرین افغانستان صورت می گیرد که در آنها پای نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی منطقه در میان است. در جریان حادثه میبد، یک جوان ایرانی، در نزاع دسته جمعی با شماری از مهاجرین افغانستان به ضرب چاقو کشته شد و جوان  ایرانی دیگری بشدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد. یکی از متهمین که فراری شده بود دستگیر شد و دیگر خبری درباره این ماجرا منتشر نشد.

حالا از برخی شهرها، اطلاعات نگران کننده ای بدست ما (پیک نت) رسیده است که باید نسبت به عواقب و عوارض آن ابراز نگرانی کرد. از  جمله، گروه های انتظامی و امنیتی به کارگاه های ساختمانی، واحدهای تولیدی و حتی میادین محل تجمع کارگران منتظر کار ساختمانی حمله کرده و مهاجرین فاقد کارت اقامت را با ضرب و شتم و حتی دستبند دستگیر می کنند و می برند. شک نیست که آنها را زندانی نمی کنند و حداکثر، آنها را در مرز رها می کنند تا به میهنشان بازگردند، اما این نوع روش های خشونت آمیز نتیجه معکوس خواهد داد. دولت، وزارت کشور و یا نیروی انتظامی میتواند به صاحبان کارگاه های ساختمانی و تولید رسما ابلاغ کند که مهاجرین فاقد مدرک اقامت را به کار نگمارند و به نوبت دفاتر این کارگاهها را کنترل کند. این اقدام همانقدر قانونی و صحیح است که برخوردهای خشونت آمیز با اینگونه مهاجرین در محل کار و زندگی آنها غیر قانونی و نا صحیح.

رئیس سازمان مهاجرت جمهوری اسلامی روز گذشته اعلام کرد: بیش از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار اتباع خارجی مجاز و یک میلیون و ۲۰۰ هزار اتباع خارجی غیر مجاز در ایران بسر می برند. (که اکثریت نزدیک به مطلق آنها از افغانستان  هستند)

از این مهاجرین نزدیک به ۶۷۰ هزار کودک دانش آموز و حدود ۳۵ درصد یعنی تقریبا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر، زن هستند.

هیچ عقل سلیمی حکم نمی کند که با چنین جمعیتی، چنان برخوردی بشود که در بالا به آن اشاره کردیم. به این دلیل ساده که تخم نفرت و کینه کاشته می شود. حتی اگر به افغانستان نیز بازگردند با همین احساس نسبت به ایران و ایرانی به کشورشان بازمی گردند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۰ دسامبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: