ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۶ مهر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نخستین دیدارهای  پوتین

پس از ورود به پکن!
https://ria.ru/20231017/orban-1903286906.html

خبرگزاری ریانووستی. - ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

ولادیمیر پوتین در حاشیه اجلاس یک کمربند و یک جاده در پکن با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در ارتباط با همکاری‌های دوجانبه ملاقات کرد. در این دیدار رهبر روسیه گفت:

علیرغم اینکه در شرایط ژئوپلیتیک امروزی فرصت های برقراری ارتباط و توسعه روابط بسیار محدود است، با این حال باعث خرسندی است که روابط ما با بسیاری از کشورهای اروپایی حفظ و توسعه یافته است. یکی از این کشورها مجارستان است.

اوربان نیز به نوبه خود خاطرنشان کرد که بوداپست، هرگز خواهان رویارویی با مسکو نبوده است. هر چند طی دوران مختلف دیدارهای دشواری وجود داشته اما هرگز به سختی این جلسه نبوده است. ما قبلاً هرگز در چنین شرایط سختی قرار نداشتیم. مجارستان هرگز نخواسته با روسیه مقابله کند، برعکس، هدف مجارستان همیشه برقراری و گسترش بهترین ارتباطات متقابل با روسیه بوده است و ما خوشبختانه موفق شدیم.
نخست وزیر مجارستان افزود که کشورش تلاش می کند تا هر چه بیشتر تماس های دوجانبه را اعتلا بخشد و علاقمند به ادامه همکاری های اقتصادی تا زمانی که امکان آن وجود دارد هست. اوربان از شرکت های روسی "روس اتم" و "گازپروم" برای مشارکت و انجام تعهداتشان در ارتباط با کشور خود سپاسگزاری کرد.
پوتین نیز با اشاره به کاهش 35 درصدی مبادلات تجاری در هفت ماهه اول سال جاری پیشنهاد یافتن راه حل چگونگی بهبود مبادلات تجاری را مطرح کرد.

رئیس جمهور روسیه، همچنین روز گذشته با "وو ون تونگ"، رئیس جمهور ویتنام دیدار کرد. پوتین همچنین گفتگوهای دیگری از جمله با "ستها تاویسین نخست‌ وزیر تایلند، رئیس‌جمهور مغولستان و رهبر لائوس داشت.

در نخستین روز، شی جین پینگ رئیس جمهور چین روسای هیئت های شرکت کننده در مجمع یک کمربند و یک جاده، را به کاخ پذیرایی از میهمانان دعوت کرد.

پوتین به عنوان مهمان اصلی در این مجمع شرکت دارد و به همین دلیل، پس از سخنرانی افتتاحیه توسط رئیس جمهور چین،  او دومین سخنران مراسم افتتاحیه اجلاس خواهد بود.

روز 18 اکتبر دیدار رسمی میان رهبران چین و روسیه برگزار خواهد شد. دستور کار این دیدار روابط دوجانبه و تشکیل نظم جهانی چند قطبی عادلانه است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: