ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳ مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مقاله پوتین

غلات اوکراین و  روسیه

به افریقا ارسال خواهد شد!

 
 
 

 

رسانه های روسیه متن مقاله ای را به قلم پوتین و در ارتباط با صادرات غلات اوکراین و روسیه منتشر کردند که در آن تاکید بر ارسال غلات برای کشورهای افریقائی شده است. در این مقاله آمده است:

ادامه توافق غلات که هدف انسان دوستانه آن را توجیه نمی‌کرد، معنای خود را از دست داده است.

در طول سال ۳۲.۸ میلیون تن محموله از اوکراین صادر شد که ۷۰ درصد آن به کشورهای با درآمد خوب از جمله اتحادیه اروپا صادر شد، در حالی که اتیوپی، سودان و سومالی و همچنین یمن و افغانستان کمتر از ۳ درصد از کل حجم کالا را به خود اختصاص دادند.

این توافق در واقع بی شرمانه صرفاً برای ثروتمند سازی ایالات متحده و اروپا که غلات اوکراین را از این دست خریده و از آن دست فروختند، استفاده شد.

هیچ یک از مفاد قرارداد در خصوص خروج از تحریم صادرات غلات و کود روسیه به بازارهای جهانی محقق نشد. حتی انتقال بلاعوض کودهای معدنی روسیه به کشورهای نیازمند نیز با موانع روبرو شده است. از ۲۶۲۰۰۰ تن محصول مسدود شده در بنادر اروپا تنها ۲ دسته ارسال شد: ۲۰۰۰۰ به مالاوی و ۳۴۰۰۰ به کنیا. بقیه آن در دستان اروپایی‌ها باقی ماند - علیرغم اینکه صحبت از یک اقدام کاملاً بشردوستانه است که اصولاً هیچ تحریمی نباید در مورد آن اعمال شود.

روسیه به کار جدی خود برای سازماندهی تامین غلات، غذا و کود برای آفریقا ادامه خواهد داد و قادر است غلات اوکراینی را هم به صورت تجاری و هم به صورت بلاعوض جایگزین کند، به خصوص که انتظار می‌رود امسال دوباره برداشت محصول بی سابقه باشد.

روسیه به طور پویا تمامی روابط اقتصادی خود را با آفریقا، چه با کشورها و چه با انجمن‌ها، توسعه خواهد داد. مسکو اهمیت زیادی برای نشست روسیه و آفریقا قائل است. این نشست قرار است یک بیانیه جامع و تعدادی بیانیه مشترک و برنامه اقدام مجمع را تصویب کند. بسته سنگین تفاهم نامه‌ها و قراردادهای بین دولتی و بین وزارتخانه‌ای برای امضا آماده می‌شوند. این یک نفع مشترک برای روسیه است که کشورهای آفریقایی را به سطح بالاتری از همکاری در حوزه بشردوستانه، فرهنگ و ورزش برساند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: