ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳ مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

پوتین و لوکاشنکو پس از مذاکره

به میان مردم رفتند و عکس گرفتند

ریا نووستی-  ترجمه نعمت بوستانی

 
 
 

 

 

بر اساس گزارش خبر گزاری ریا نووستی، روز شنبه ۲۲ ژوئیه الکساندر لوکاشنکو برای دیدار با ولادیمیر پوتین وارد شهر سن پیترزبورگ شد. رؤسای جمهور دو کشور، طی دیدارهای طولانی وضعیت جبهه های جنگ و همچنین مسائل اقتصادی و اجتماعی دو کشور را مورد برسی قرار دادند.

لوکاشنکو، در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت، طی ماه های گذشته لهستان و رومانی با پشتگرمی از جانب ایالات متحده و اتحادیه اروپا، نسبت به اوکراین ادعای ارضی مطرح کرده اند. خصوصا لهستان در باره غرب اوکراین و غرب بلاروس، دندان تیز کرده است غافل از اینکه باید گذشته تاریخی  را مد نظر قرار بدهند. در همین رابطه ولادیمیر پوتین قول هر گونه پشتیبانی در هر سطحی را به ما داد.

رئیس جمهور بلاروس، در فراز دیگری از سخنان خود به هماهنگی اقتصادی و اجتماعی دو کشور پرداخت و اشاره کرد، کشورهای ما در طولانی مدت نمی توانند دو نوع سیستم اقتصادی و اجتماعی داشته باشند. چناچه در دراز مدت هماهنگی همه جانبه ایجاد نشود اتحاد روسیه و بلاروس با مشکل جدی مواجه خواهند شد.

در ادامه دیدار روسای جمهور روسیه و بلاروس، ولادیمیر پوتین و الکساندر لوکاشنکو، روز ۲۳ ژوئیه در شهر سن پترزبورگ پس از بازدید از کلیسای جامع نیروی دریایی در کرونشتات، با مردمی که در میدان نزدیک معبد گرد آمده بودند، گفتگو کردند.

پوتین و لوکاشنکو، بلافاصله در حلقه مردم قرار گرفتند و مردم از آنها خواستند تا با کودکان عکس گرفته و برای آنها آرزوی سلامتی و تندرستی کنند. رئیس جمهور روسیه، در جواب تعدادی از حضار گفت، سلامتی شما را خواستارم و بهترین ها را برایتان آرزو دارم، شما را دوست داریم.

در عین حال که جمعیت زیادی حضور داشتند و می خواستند دست بدهند و عکسی به یادگار بگیرند، از جمله یک عروس و تعدادی بچه با والدین عکس و فیلم گرفتند.

خبرنگاران از پوتین پرسیدند، شما قرنطینه و مسائل امنیتی را رعایت نمیکنید که وی پاسخ داد، دیدار با مردم لازم و از هر امری مهم تر است.

آخرین باری که پوتین با شهروندان صحبت کرد اواخر ماه ژوئن در شهر «دربند» ( منطقه شمال قفقاز کنار دریای خزر) بود.

آن زمان هنگامی که رئیس جمهور، برای بازدید از آبنمای باز شده در پارک نظامی گنجوی آمد، ساکنان شهر با تعجب و تشویق پرشور از وی استقبال کردند. جوانان به معنای واقعی کلمه پوتین را محاصره کردند و از طریق تلفنهای خود ضمن سؤال، عکس و فیلم به یادگار گرفتند.

 

https://ria.ru/20230723/kronshtadt-1885794593.html


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: