ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۸ مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

غربگرایان ایرانی

شکست سنگینی خواهند خورد!

دکتر محمود رمک هاشمی

 
 
 

 

 

دومین سمینار اقتصادی روسیه و افریقا در سن پترزبورگ برگزار شد . هیات های رهبری ۴۹ کشور از ۵۴ کشور قاره افریقا در بالاترین سطح در سمینار اقتصادی شرکت کردند . اهمیت این کنفرانس آنست که درست در  زمانی برگزار می شود که روسیه با ناتو در اوکراین درگیر عملیات ویژه است و امریکا، انگلستان و فرانسه تمام سعی خود را بر آن گذاشته اند که رهبران افریقا به این کنفرانس نروند.                                

ولادیمیر پوتین در شروع نطق  خود در این نشست از انقلابیون معروف افریقا یاد کرد و گفت که افریقا میتواند به خود ببالند که زحمات بی دریغ انقلابیون در قرن بیستم و قبل از آن مانند توماس سانکارا بورکینافاسو ، عمر مختار لیبی ، پاتریس لومومبا در کنگو، نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی و …. در دوران فعلی به ثمر می نشیند و افریقا در دوران کنونی که غرب تصمیم گرفته بشریت را به عهد عتیق رهنمون شود با شرق متحد میشود.

افریقا به درستی فهمیده است که در جنگ کنونی غرب و شرق، روسیه ، چین و ایران پیش قراولان لشکر شرق هستند. فرصتی استثنایی ایجاد شده تا مردم افریقا استعمار مستقیم برده داری چهارصد ساله و غیر مستقیم برده داری قرن بیستم را به تاریخ بسپارد .

رهبران افریقا به خوبی میدانند که قاره ثروتمند افریقا مردمانی بسیار فقیر دارد و از نظر بهداشت ، آموزش و تولید در سطحی پایین قرار گرفته اند. مسئولیت مستقیم این فاجعه بر عهده کشورهای امریکا ، انگلستان و فرانسه و بقیه کشورهای اروپایی است.

در نظام چند قطبی، قاره افریقا جایگاه ویژه ای خواهد داشت.

با خواندن  سخنرانی های رهبران افریقا در این کنفرانس میتوان فهمید که پروپاگاندای غرب در افریقا موثر نبوده و آنها کاملآ با دروغ پردازیهای رسانه ای غرب آشنا هستند و وصایای انقلابیون معروف خود را فراموش نکرده اند .

عصر استعمار و به بردگی کشیدن ملتها و کشورها به سر آمده است. در سالهای پایانی نظام استعماری که سالهای دشوار و پیچیده ای هم هست، تا پیروزی نهایی، همبستگی ملتهای افریقا، امریکای لاتین، غرب و شرق آسیا، اوراسیا ضروری است. خوشبختانه این اتحاد میتواند در چارچوب بریکس تحقق یابد.

خطاب به غربگرایان ایرانی باید گفت: آثار شکست ناتو در اوکراین خود را نشان میدهد، همین کنفرانس افریقا و روسیه و اعلام اتحاد استراتژیک گرجستان و چین از علایم آن است. میدانیم گرجستان کشوری بسیار مهم در پروژه یک کمربند یک راه است . شبکه گسترده تبلیغاتی غرب در ایران راه به جایی نخواهد برد . خلف این غربگرایان در ۲۸ مرداد ۳۲ توانستند جاده را برای کودتا هموار کنند و در این زمینه شبکه جنگ روانی انگلیس ساخته "بدامن" نقش مهمی ایفا کرد، اما ملت ایران، امروز به آنچنان بلوغ  سیاسی رسیده که امثال شبکه بدامن، با همه توان خود، علیرغم بهره گیری از همه ابرارهای پیچیده تبلیغاتی نخواهد توانست به موفقیت دست یابد.

ایران در کنار ملت های افریقا، امریکای لاتین، آسیای شرقی و غربی در راه ایجاد جهان چند قطبی گام برخواهد داشت ملت ایران برای رسیدن به این لحظه تاریخی بهای سنگینی پرداخته است .


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: