ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۸ مرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

شورای نظامی و مردم نیجر

آماده مقابله با  مداخله خارجی شدند

 
 
 
 

 

شورای نظامی نیجر که قدرت را بدست گرفته، به همراه مردم این کشور، خود را آماده مقابله با دخالت های نظامی از خارج - بویژه از سوی ارتش فرانسه - می کنند.

تلویزیون العربیه در همین ارتباط گفت: واحدهای زبده ارتش نیجر حفاظت کامل فرودگاه "نیامی"، پایتخت این کشور را بر عهده گرفته است. شورای نظامی هرگونه پرواز در آسمان کشور را ممنوع اعلام کرده است. نظرسنجی ها نشان میدهد که  تقریباً ۸۰ درصد مردم نیجر از رهبران ارتش حمایت می کنند. این نظرسنجی از سوی  Premise Data  انجام شده است. ۵۰ درصد مردم گفته اند که در صورت مداخله نظامی فرانسه و حکومت های دست نشانده فرانسه در افریقا در امور داخلی نیجر خواهان درخواست کمک از روسیه خواهند شد.

همزمان با این تدابیر، شورای ملی نیجر از مردم این کشور خواست تا برای دفاع از میهن خود آماده شوند. شورای نظامی حاکم، بسرعت مشغول تشکیل دولت است و به همین منظور “علی مهمن لامین زین” اقتصاددان و وزیر سابق اقتصاد را به سمت نخست‌وزیر جدید این کشور منصوب کرد. ژنرال “عبدالرحمن چیانی” فرمانده گارد ریاست جمهوری که رهبری کودتای نظامی را بر عهده داشت، از سوی شورای نظامی بعنوان  رئیس جمهور این کشور ثروتمند و در عین حال فقیر و ۲۴ میلیونی اعلام شده است. "محمد بازوم"، رئیس جمهور سابق این کشور که تابع دولت فرانسه بود همچنان در بازداشت است.

(عکس، نخست وزیر جدید نیجر)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۹ آگوست ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: