ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۲۸ تیر ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آمریکا در حال تدارک

 شورشی بزرگ در ایران است

بنیاد فرهنگ استراتژیک. ترجمه بهمن دوستدار

 
 
 

 

کردستان عراق و آذربایجان باید زمینه ساز ناآرامی های جدید در ایران شوند که ظاهراً توسط سرویس های اطلاعاتی غربی آماده می شود.

آمریکا ۲۵۰۰ نیرو و خودروی زرهی را به بهانه تهدید ارتش روسیه و ایران به شمال سوریه و عراق اعزام کرده و "نچیروان بارزانی" رئیس کردستان عراق برای دیدار با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان برای بررسی جزئیات این موضوع به باکو رفته است.  متعاقب وی، وزیر دفاع اسرائیل راهی آذربایجان شد.

آذربایجان و کردستان عراق یک ویژگی دارند و آن اینکه با ایران هم مرز هستند. در تظاهرات سال گذشته، انگلیسی ها سعی کردند از طریق کردها به شورشیان ایرانی سلاح برسانند. اکنون ظاهراً نقشه جاه طلبانه تری در حال آماده شدن است.

بارزانی به باکو رفت تا با علی اف بصورت  تک به تک صحبت کند. بنابراین، جزئیات گفتگو جز برای حلقه بسیار محدودی از مردم فاش نخواهد شد. مشخص است که رهبر آذربایجان مشتاق نیست کشورش را به رویارویی  مستقیم با ایران بکشاند ، اما ظاهراً گریزی از آن نیست. آذربایجان اکنون در غیاب انرژی روسیه بیش از حد به تجارت انرژی با غرب گره خورده است. همچنین آنها هم مشتاقند که مانند  کردستان عراق، نفت را از طریق ترکیه مبادله کنند که تنها آمریکا می تواند اجازه چنین کاری را بدهد.

https://t.me/fsk_today


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: