ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۳ خرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مردم اروپا تا چه زمانی

دنباله روی از امریکا را تحمل می کنند؟

 
 
 

 

چرا و تا چه وقت اروپا بهای جنگ آمریکا علیه روسیه در اوکراین را خواهد پرداخت ؟

گزارش اخیر صندوق بین المللی پول نشان می‌دهد که انگلیس نخستین کشوری است که با کاهش تولید ملی روبه رو شده است. انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شده اما مانند اعضای این اتحادیه عمیقا در جنگ نیابتی علیه روس‌ها درگیر است. آنچه بر اقتصاد این کشور گذشت؛ از نظر ترکیب «رکود و قیمت‌های بالا» و رشد منفی همان چیزی است که به کشورهای اتحادیه اروپا قبل از پایان سال جاری ضربه می‌زند.

هم زمان اروپا شاهد عقبگرد در جوانب دیگر است که نشان دهنده ازهم گسیختگی در جامعه و افول جریان میانه رو در دولت‌ها، در کنار ظهور جریان راستگرای تندرو و افزایش درخواست‌ها برای جدایی از اروپاست که تازه ترین  درخواست‌ها از سوی یونان مطرح است. علاوه بر این اعتراض های مردمی در کشورهای اتحادیه اروپا رو به گسترش است.

بحران‌ها در اروپا روی هم انباشته می‌شوند و عوامل فروپاشی اخلاقی، اجتماعی و سیاسی را فراهم می کنند. این وضع تا حدود زیادی بدلیل تسلیم شدن اروپا در برابر آمریکا در جنگ نیابتی اوکراین علیه روسیه است.

آیا کشورهای اروپایی به این تسلیم کورکورانه در برابر آمریکا ادامه خواهند داد. مردم اروپا تا چه وقت باید بهای سنگین آرزوی امریکا برای غلبه بر روسیه را باید بپردازند؟  بیش از سال جاری؟

(برگرفته شده، با اندکی ویراستاری، از سایت تحریریه)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۴ مه ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: