ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۷ خرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

اقدام تروریستی ارتش اوکراین

انفجار تخریبی یک سد تولید

 برق در شرق اوکراین

ترجمه بهمن دوستدار

 
 
 

 

 

آغاز هفته جدید همراه شد با تشدید جنگ در شرق و شمال شرقی اوکراین. روسیه اعلام کرد که در یک حمله موشکی و پهپادی شماره از تانک های ارسالی غرب برای ارتش اوکراین و از جمله ۸ تانک لئوپارد را منهدم کرده و یک مرکز فرماندهی ارتش اوکراین را نیز مورد حمله قرار داده و رئیس سازمان اطلاعات و جاسوسی اوکراین را کشته است. این حملات بدنبال زمزمه های ارسال هواپیماهای اف ۱۶ برای ارتش اوکراین انجام شد و روسیه خواست نشان بدهد که نه تنها این هواپیماها کمکی به مقاومت ارتش اوکراین نمی کند، بلکه امکان منهدم کردن آنها را نیز دارد. بویژه که در هفته گذشته روسیه ماهواره ای را به آسمان فرستاده که دقت و ردیابی آن کم نظیر است و می تواند تمام نقاط و مراکز اوکراین را بی وقفه به مرکز خود گزارش بدهد.

همزمان با این انتشار این اخبار، اعلام شد که ارتش اوکراین یک سد تولید برق آبی را در منطقه خرسون منهدم کرده است. انفجار حدود ساعت ۲ بامداد انجام شد و تمام سازه های بالای سطح آب تخریب شد و در نتیجه، آب از مخزن کاخوفکا شروع به تخلیه غیرقابل کنترل در پایین دست کرد. ( قسمت پایین دست سد بیشتر تحت کنترل روسیه است . م) ۱۱ دهانه از ۲۸ دهنه نیروگاه برق آبی تخریب شده است . ۸۰ شهرک در اطراف رودخانه را آب فرا گرفت. ساکنان روستاهای ساحلی منطقه خرسون در صورت لزوم قرار است تخلیه شوند و با همین هدف اتوبوس های ویژه آماده انتقال ساکنان روستاها به نقاط دیگر شده اند.

سطح آب در مناطق مختلف رو به افزایش سریع است : ۱۰ متر در نوایا کاخوفکا، ۸ متر در دنپریان، ۳.۵ متر در کورسونک و جریان بالای سطح آب در پایین سد احتمالا حدود ۷۲ ساعت ادامه خواهد داشت.

شهردار نوا کاخوفکا ارتش اوکراین را مسئول انفجار و تخریب نیروگاه برق آبی کاخوفکا اعلام کرد.

https://t.me/OstashkoNews


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۷ ژوئن ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: