ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۷ خرداد ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

رئیس جمهور سابق اوکراین:

ما با قرارداد مینسک

اوکراین را آماده جنگ با روسیه کردیم

 
 
 

 

"پترو پوروشنکو" که صاحب یک کارخانه شکلات سازی است،  محصول کودتای ۲۰۱۴ علیه دولت قانونی در اوکراین بود که به کمک نازیست های کودتاچی این کشور به ریاست جمهوری رسید.  او پس از شرکت در کنفرانس مینسک برای خاتمه کشتار ارتش اوکراین در شرق این کشور، سکان ریاست جمهوری را تحویل زلنسکی داد. پترو یوروشنکو بعدها درباره قرار داد مینسک به روزنامه "کوریره دلا سرا" (https://www.corriere.it/)  گفت که توافقات مینسک به وی کمک کرد تا اوکراین را تسلیح و آماده رویارویی با روسیه کند.

یوروشنکو در این باره به روزنامه دلاسرا گفت:

بلافاصله پس از امضای قرارداد مینسک، من از مربیان ناتو دعوت کردم و سلاح و تجهیزات خریدم. در دوران ریاست جمهوری من ارتش را تقویت کردیم.  در سال ۲۰۲۲ ما ۱۵۰ هزار نفر را آماده مقاومت کردیم. البته این رئیس جمهور [آمریکا] جو بایدن بود که تحریم هایی را که ما را از داشتن سلاح های لازم باز می داشت، لغو کرد. ما باید همیشه این را به خاطر داشته باشیم، اما این ما بودیم که سپر انسانی مقاومت را ساختیم.  با مینسک، من زمان خریدم و اکنون ما سلاح، پول و متحدان کافی داریم.

خیلی از متحدان ما می گویند همه از جنگ خسته شده اند ولی ما می توانیم از خود دفاع کنیم، زیرا سلاح های کافی داریم. فقط بر خلاف اسرائیل، ما نه فلسطینی‌ها، بلکه یک قدرت هسته‌ای را پیش روی خود داریم.  شرکای غربی می توانند مانند افغانستان اوکراین را رها کنند، اما ، این امر موجب "تهدید بیشتر روسیه" برای جهان خواهد بود

پیش از پوروشنکو، صدر اعظم سابق آلمان "آنگلا مرکل" که پای قرارداد مینسک را امضاء کرده بود، همین اعتراف را کرد و گفت که آن قرار داد برای بدست آوردن فرصت برای آماده کردن اوکراین جهت جنگ با روسیه بود.

 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۷ ژوئن ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: