ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در انتخابات ریاست جمهوری

برای تحولات در امریکا

یک "کندی" دیگر به میدان می آید!

 
 
 

 

 

رابرت اف. کندی جونیور” برادر زاده “جان اف کندی” رئیس جمهوری ترور شده پیشین آمریکا خود را آماده رقابت های انتخاباتی برای ریاست جمهوری امریکا که سال آینده برگزار می شود می کند. او که عضو حزب دمکرات امریکاست روز چهارشنبه رسماً نامزدی خود را برای انتخاب اعلام کرد.

رابرت کندی ۶۹ ساله در نخستین سخنرانی خود که پس از اعلام نامزدی اش برای انتخابات ریاست جمهوری ایراد کرد، از جمله گفت:

ما "داعش" را درست کردیم. پلیس فاسد است، ما داعش را ایجاد کردیم. ما باعث شدیم دو میلیون آواره روانه اروپا شوند و زمینه ساز بی ثباتی دموکراسی در آنجا شدیم که منجر به برگزیت شد.

۸ هزار میلیارد دلار هزینه جنگ عراق کردیم و ۱۶ هزار میلیارد دلار هم هزینه افغانستان. یعنی در مجموع ۲۴ هزار میلیارد دلار هزینه شد. این هزینه ها نتیجه ای جز ویرانی طبقه متوسط در آمریکا نداشته است و ما باید به این وضعیت پایان دهیم. راهبرد ما همواره استفاده از تسلیحات نظامی برای نمایش قدرت یعنی استفاده از ارتش برای نمایش قدرت در سراسر جهان بوده است. اما چین کار متفاوتی کرده‌ است. آنها فلسفه راهبرد عمومی مارا اتخاذ کردند.  ما هشت هزار میلیارد دلار خرج کردیم تا پلها، بنادر، جاده‌ها و بیمارستانها را بمباران کنیم اما آنها هشت هزار میلیارد دلار برای ساخت پلها، بنادر، جاده‌ها و بیمارستانها هزینه کردند. آنها (چین) در حال گرفتن جای ما به عنوان شریک تجاری در اکثر کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین هستند. برزیل از دلار به ارز چین روی آورد و عربستان سعودی نیز این کار را انجام داد.

نظرسنجی جدید رسانه "یو اس ای تودی" و دانشگاه "سافولک" نشان می‌دهد که رابرت اف کندی جونیور، نامزد دموکرات ریاست‌ جمهوری آمریکا، در مرحله اول کارزار انتخاباتی‌اش، توانسته است نظر تعداد زیادی از رای دهندگان به بایدن را به خود جلب کرده و حمایت آنها را بدست آورد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۲۴ آوریل ۲۰۲۳

 
 

اشتراک گذاری: