ايران

پيك

                         

 

يك جمله، اجلاس خانه احزاب را مختل كرد

 

نشست نمايندگان احزاب در خانه احزاب پنجشنبه گذشته برپا شد. دراين نشست كه در سالن اجتماعات وزارت كشور و به رياست حسن غفوری فرد از جناح راست تشكيل شد آيت الله سيد حسين موسوی تبريزی، رئيس پيشين و عضو فعلی خانه احزاب ايران و عضو مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم طی سخنان كوتاهی گفت:

«يك اجماعی جهانی عليه  ايران در خارج شكل گرفته است. آمريكا برای جنگ با عراق نه اتحاديه اروپا و نه عرب ها و نه ژاپن را نتوانست با خود همراه كند ولی در مورد ايران آنها به يك اجماع دست پيدا كرده اند.  يك اجماع هم در داخل شكل گرفته و آن هم اين است كه مردم ما به صورتی جدی در انتخابات شركت نكنند.»

با بيان اين سخنان عباس شيبانی، عضو شورای شهر تهران با اعتراض گفت:

« اين طور نيست، اشتباه می كنيد، مردم دلسرد نشده اند...»

 موسوی تبريزی باخنده به عباس شيبانی كه اساسا او را فردی صاحب عقيده وانديشه و مطلع از اوضاع كشور نمی شناسند گفت:

«اين اجماع را امروز درايران وجود دارد و مردم هم دلسرد هستند، شما زياد خبر نداريد!"

سپس موسوی تبريزی درحاليكه با لبخند عباس شيبانی را به آرامش و گوش كردن حرف خود دعوت می كرد ادامه داد:

« همين اجماع داخلی و دلسردی مردم باعث اجماع جهانی عليه ما شده است و بنابراين حل مشكل اول كه اجماع جهانی عليه ما باشد، در گرو باز كردن گره دوم است.اگر مشاركت مردم بالا برده شود از اجماع جهانی عليه ايران نيز كاسته می شود.»

موسوی تبريزی كه دبير مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم است و سالها دادستان كشور بوده، در ادامه سخنان خود با تاكيد براينكه مصلحت و عزت و حكمت ما نه با فحش دادن و نه با دست به سينه ايستادن تامين می شود، گفت: «جز از مسير انتخابات آزاد در ميان مردم پشتوانه قوی تری برای ايستادگی در برابر فشار های جهانی نخواهيم داشت».

روزنامه شرق كه گزارش اين نشست را منتشر كرد، نوشت كه دراين جلسه موسوی تبريزی جمله ای گفت كه عده ای از حاضران (دست راستی های عضو و يا وابسته به احزاب مخالف اصلاحات) آن را توهين به آيت الله خمينی تلقی كردند و مدتی نظم جلسه براثر داد و فريادها بهم خورد. شرق ننوشت آن جمله چه بوده است!

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی