اينها
اگر در زمان امام قدرت
داشتند، موسوی را بر دار
ميكردند
ابوالقاسم
سرحديزاده در گفتوگو با خبرگزاری دانشجويان
ايران (ايسنا) گفت : پيش
از انقلاب، اقليتی در ميان
روحانيان بودند كه تمام وجودشان
با انقلاب و امام (ره) آميخته بود و
گروههايی نيز با امام (ره) مخالفت
ميكردند و يا نسبت به حركت ايشان
بيگانه و بيتفاوت بودند البته
اكثر نيروهای روحانی نيز جزء دستهي
دوم بودند در اين ميان، چهرههايي
مانند شهيد نواب صفوی در ميان
نيروهای انقلابی وجود داشتند كه
پيش از آن كه به دست رژيم طاغوت
اعدام شوند، روحانيان ارتجاعي،
آنها را به شهادت رساندند و به اين
ترتيب، نيروهای ارتجاعی مخالف
امام (ره) و انقلاب و سرسپردهي
دستگاه طاغوت در مقابل حركت امام (ره)
ميايستادند
رييس كميسيون اجتماعی مجلس دربارهي
اعدام شهيد نواب صفوی اين مطلب را
يادآور شد كه درآوردن لباس
روحانيت از تن نواب صفوی تنها
توصيهی رژيم طاغوت در هنگام
اعدام ايشان بود گويی لباس
روحانيت ننگی است كه به جوخهي
اعدام سپرده شود در حالی كه از
ديدگاه امام (ره) و نيروهای اصيل
انقلابي، لباس روحاني، لباس
افتخار و انقلاب است بسياری از
افراد در آن دوران ميپنداشتند كه
لباس روحانيت بايد به دور از خشم،
خون، آتش و انقلاب باشد به تعبير
امام (ره)، كسانی در ميان روحانيون
بودند كه تسبيح در دست بگيرند و
ذكر بگويند و با جامعه كاری نداشته
باشند
وی در ادامه اظهار داشت: هنگامی كه
امام (ره) ظهور كرد، اين گونه صفبندي
در ميان روحانيان وجود داشت به
همين دليل هنگامی كه امام (ره)
تبعيد شدند، تعداد اندكی از ايشان
حمايت كردند و گروه زيادی از
روحانيان در مقابل اهانت و تبعيد
امام (ره)، سكوت كردند البته در
كنار اين مساله، تعدادی از
روحانيان در 15 خرداد مورد توجه
مردم قرار گرفتند و سكوی پرتاب
انقلاب را در آن تاريخ ايجاد كردند
بسياری از آقايان، از حركت امام (ره)
ميترسيدند و ميپنداشتند كه راه
امام خمينی (ره) به نابودی اسلام و
روحانيت، منتهی خواهد شد، در
حاليكه امام (ره) تا پيروزي
انقلاب، اهداف خود را دنبال كردند
سرحديزاده پيرامون شرايط
گروههای داخلی پس از پيروزي
انقلاب اسلامي، توضيح داد: پس از
پيروزی انقلاب، برخی از كسانی كه
تا ديروز در مقابل امام (ره) بودند
به دليل اين كه انقلاب پيروز شده
بود و اين كه جسارت مقاومت
نداشتند، به زير چتر امام (ره)
آمدند و به انقلاب پيوستند ريشههاي
گروههای راست و چپ به آن دوران
برميگردد، همان گروههايی كه
نواب را به جوخهی اعدام سپردند،
پس از پيروزی انقلاب، چارهای جز
تسليم در برابر امام (ره) نداشتند،
ضمن آنكه امام (ره) با استراتژی كه
داشتند آنان را در زير پرچم انقلاب
پذيرفتند
وی همچنين در پاسخ به اين پرسش كه
مردم تا چه اندازه با گروههاي
ارتجاعی در ميان روحانيان آشنا
بودند، بيان داشت: مردم تا حدودي
با اين گروهها آشنا بودند، ولي
به دليل عشقی كه به امام (ره)
داشتند، مانند ايشان گذشت و بيوفايي
و دهنكجی اين گروهها را به امام
(ره) فراموش كردند اما پس از مدتي،
خصلتهای گذشته روحانيان ارتجاعي
خود را نشان داد؛ مسايلی مانند؛ “مولوي
و ارشادی كردنها” و مقابله با
نظرات امام (ره)، ريشه در پيش از
پيروزی انقلاب داشت جريانسازي
گروههای ارتجاعی سبب شد امام (ره)
نسبت به اين گروه، اعتراض كنند
وی اضافه كرد: چهرههايی مانند
شهيد بهشتی آنقدر مورد بيوفايی و
دهنكجی روحانيت ارتجاعی قرار
گرفت كه در مقابل بنيصدر به شهيد
بهشتی ميگفتند كه ما دفع فاسد را
به افسد ميكنيم
نمايندهی مردم تهران در خانهي
ملت در ادامه تصريح كرد: جريان
ارتجاعی به تدريج در حال شكلگيري
بود تا جايی كه امام (ره) گفتند كه
ما دو اسلام ناب محمدی و اسلام
آمريكايی داريم در آن هنگام، مشخص
بود امام (ره) چه كسانی را مصداق
اسلام آمريكايی ميدانند و
سرانجام پس از فوت امام خمينی (ره)
فرصت برای ظهور گروههای بيگانه
با انقلاب، فراهم شد
وی با بيان اين مطلب كه مقابلهي
اسلام ناب محمدی و اسلام آمريكايي
با يكديگر، پس از فوت امام (ره)
ادامه يافت و اكنون نيز منتسبان
اسلام آمريكايی در مقابل اسلام
ناب محمدی صفآرايی كردهاند،
ابراز عقيده كرد: عنوانهای راست
و چپ همان نامهايی است كه تا
ديروز به عنوان اسلام آمريكايی و
اسلام ناب محمدي، معروف بودند
اسلام آمريكايی اكنون به راست و
اسلام ناب محمدی به چپ معروف شده
است من اصلاحات چپ و راست را قبول
ندارم و داستان را همان داستان
اسلام ناب محمدی و اسلام آمريكايي
ميدانم كه امام (ره) بيان فرمودند
وی در پاسخ به اين پرسش كه آيا امام
(ره) به روشنی اسلام آمريكايی را به
مردم معرفی كردند، گفت: در آن
دوران، كشور در جنگ بود و ما جهاني
پرآشوب را در مقابل داشتيم، شرايط
هم اقتضاء ميكرد كه تا حدودي
آرامش كشور را حفظ كنيم امام (ره)
قادر نبودند كه در دو جبههی داخل
و خارج از كشور بجنگند ايشان بايد
در داخل كشور با گروههای ارتجاعي
و در خارج با نيروهای متجاوز
مبارزه ميكردند البته نهيبها
و سرزنشهای امام (ره) در تاريخ
ثبت شده است
سرحديزاده با بيان اين كه اكنون
جريانهای ارتجاعی در مقابل ملت
هستند، بيان كرد: نيروهای ارتجاعي
مخالف امام خمينی (ره)، امروز با
حركت مردم و آرمانهای انقلاب
مخالفت ميكنند اصطلاحات چپ و
راست، اصيل نيستند بلكه يكطرف ،
ملت، روحانيون و روشنفكران
انقلابی و جبههی اسلام ناب محمدي
هستند و جريان دنياداران،
دنياپرستان، فرصتطلبان و
روحانيان ارتجاعی نيز جبههي
اسلام آمريكايی را شكل ميدهند
در ادامه، خبرنگار ايسنا با بيان
اين كه برخی افراد و گروهها چپروي
دولت مهندس موسوی را عامل بروز
مشكلات اقتصادی ميدانند و
معتقدند كه امام خمينی (ره) با چپروي
دولت مخالف بودند، ديدگاه سرحديزاده
را در اين باره جويا شد
وی پاسخ داد: امام (ره) لحظهای از
حركت دولت غافل نبودند و اگر
انحرافی ميديدند در مقابل آن ميايستادند
ضمن آن كه امام (ره) هميشه دولت
مهندس موسوی را تاييد ميكردند و
امكان ندارد كه ايشان در مقابل چپروي
و انحراف دولت، سكوت كرده باشند
او با تاكيد بر اين كه واقعيت
برخلاف آن چيزی است كه برخی آن را
بيان ميكنند، گفت: در آن دوران،
جريان ارتجاعی برای دولت مهندس
موسوی كه مورد تاييد امام خمينی (ره)
بود، جريانسازی و مشكلتراشی ميكرد
و اگر قدرت داشت در همان زمان،
موسوی را بالای دار ميكرد، اما
امام (ره) چنين اجازهای به آنان
نميدادند اگر فرصتی پيش ميآمد،
جريان ارتجاعی همان رفتاری را كه
اكنون با خاتمی دارند با موسوی به
مراتب بدتر، داشتند
وی مخالفت با دولت خاتمی را به
مقابله با ملت تعبير كرد و اظهار
داشت: گروههای ارتجاعي، اكنون
فرياد ميزنند كه دين از دست رفت
كدام دين از دست رفته است؟ بله،
اسلام آمريكايی در حال نابودی است
و در مقابل، خاتمي، مردم را دعوت
به اسلام ناب محمدي(ره) ميكند