ايران

پيك

                         

 

هفته تبليغات انتخابات فرمايشی آغاز شد

 فردا رهبر نمازمی خواند!

تهديد مردم برای شركت در انتخابات

1- محتشمی پور اعلام انصراف كرد،2-  30 كانديدار مشهد اعلام كناره گيری كردند،3- طرح انتقال نيروی رای به تهران به تقليد از طرح انقلاب سفيد شاه و مردم، 4- دو فراكسيون در مجلس هفتم به سبك دو حزب درباری ايران نوين و حزب مردم،5- برای اعلام آراء تقلبی شمارش رای دستی انجام ميشود.

از صبح امروزتبليغات انتخابات فرمايشی برای به مجلس بردن ليستی كه قبلا از سوی شورای نگهبان تهيه شده و رهبر آن را تائيد كرده آغاز شد. قرار است اين ليست 200 تا 270 نفر به مجلس برده شوند كه فراكسيون اصلی آن را فرماندهان سپاه و وابستگان جامعه روحانيت تهران و جامعه روحانيت حوزه علميه قم تشكيل ميدهند. فراكسيون بعدی موتلفه اسلامی و فدائيان اسلام است كه بنياد رسالت هم در آن گنجانده شده است. اين دو جريان قرار است نقش دو حزب ايران نوين و حزب مردم در زمان شاه را بازی كنند!

همزمان با اعلام هفته تبليغات انتخاباتی همه خبرگزاری های خارجی از تهران و شهرهای بزرگ كشور گزارش دادند كه مردم با بی اعتنائی كامل با اين مسئله روبرو شده اند و آنچه كه بعنوان هفته تبليغات انتخاباتی اعلام و شروع شده كوچكترين شباهتی با انتخابات سال 76 رياست جمهوری و انتخابات مجلس ششم كه لبريز از شور و اشتياق مردم برای دادن رای بود ندارد.

درعين حال، بموجب گزارشی كه دو خبرگزاری ايلنا وايسنا از قول فرمانداران منتشر كرده اند، در مشهد 30 كانديدا اعلام انصراف كرده اند، در تهران حجت الاسلام محتشمی پور همآهنگ كننده فراكسيون دوم خرداد در مجلس ششم و عضو رهبری مجمع روحانيون مبارز انصراف خود را اعلام كرد و جبهه مشاركت ايران اسلامی نيز با توجه به تحريم انتخابات، دفاتر انتخاباتی خود را در سراسر ايران تعطيل كرد.

محتشمی پور كه سالها مسئول دفتر آيت الله خمينی در نجف و نخستين سفير جمهوری اسلامی در سوريه بوده است، با حضور در فرمانداری تهران انصراف خود از شركت در انتخابات را اعلام كرد.

محتشمی پورپيرامون دليل انصراف خود گفت: مردم با سختی ها و كمبودها كنار می آيند، اما حاضر نيستند هويت و شخصيت آنها سركوب شود و هيچ تاثيری در استمرار نظام و شكل گيری آن نداشته باشند.

 

به ميدان درآمدن رهبر

 

همزمان با آغاز هفته تبليغات انتخاباتی، اعلام شد كه رهبر جمهوری اسلامی كه اصلاح طلبان همگی معتقدند او در راس توطئه تشكيل مجلس فرمايشی قرار دارد، فردا نماز جمعه تهران را می خواند. حدس و گمان ها آنست كه وی می خواهد در اين نماز نمايندگان معترض و كليه تحريم كنندگان و معترضان انتخابات فرمايشی را تهديد كرده و با ايجاد جو ارعاب نظامی – سپاهی آنها را ناچار به عقب نشينی كند.

 

انتقال سپاه رای

 

از جمله اخبار امروز تهران، افشای طرح انتقال نيرو و رای از شهرها و روستاهای اطراف تهران به پای صندوق های رای در روز رای گيری است. اين انتقال نيرو ديروز بمناسبت راهپيمائی 22 بهمن انجام شد و اكنون می خواهند از نتايج موفقيت آميز آن برای همين انتقال با شمار بيشتری برای روز رای گيری استفاده كنند. اين طرح الگوبرداری از طرحی مشابه در زمان انقلاب سفيد شاه و مردم است كه از شهريار، ورامين، كرج، گرمسار و حتی روستاهای اطراف ساوه با كاميون ها و اتوبوس های سرويس ارتش شاهنشاهی روستائيان را به تهران منتقل كردند و سپس در سال های بعد از همين سيستم را برای انتخابات مجلس بهره گرفتند. اين انتقال نيرو و لشكر كشی به تهران بويژه برای موتلفه اسلامی و ليست "آبادگران" بيت رهبری اهميت دارد كه رئيس مجلس بايد از درون همين ليست و با آرائی بيش از يك ميليون بيرون بيآيد.

 

شمارش دستي

خبر ديگری كه امروز در راس اخبار تهران قرار داشت، شمارش آراء  با دست و دور زدن كامپيوتر است. اين، از جمله خواست های هميشگی آيت الله احمد جنتی سخنگو و رئيس شورای نگهبان بوده است، چرا كه امكان تقلب در اين شيوه شمارش رای وجود دارد. در انتخابات مجلس هفتم نيز به اصرار او سرانجام وزارت كشور عقب نشينی كرد و آراء دستی شمارش شد كه حاصل آن، چانه زنی های جنتی با وزارت كشور برای ابطال انتخابات تهران و جابجائی آراء عليرضا رجائی با حداد عادل و جر زنی بر سر آراء هاشمی رفسنجانی بود كه در اين مورد آخر هرچه بر آراء او اضافه كردند نتوانستند او را به نفر سی ام رسانده و وارد مجلس كنند. با بهره گيری از آن تجربه است كه شورای نگهبان اكنون كه خود ميداندار انتخابات شده و وزارت كشور را پشت سر گذاشته، شمارش آراء را دستی اعلام كرده است. بی شك از حداكثر امكانات برای تقلب در شمارش آراء و اعلام رقمی غيرواقعی در باره شركت مردم در انتخابات استفاده خواهد شد تا تحريم انتخابات مانند انتخابات شوراها نمايان نشود.

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی