هنر و انديشه

پيك

                         
 

 

 

گزارش تحقیق کمیسیون 11 سپتامبر

گزارش چند صد صفحه ای كمیسیون تحقیق حوادث تروریستی 11 سپتامبر سرانجام منتشر شد و شب گذشته ناگهان دهها شبكه تلویزیونی درامریكا برنامه های عادی خود را قطع كرده و این گزارش را پخش كردند.

دو رئیس كمیسیون از حزب جمهوریخواه و دمكرات روی صفحه تلویزیون ها ظاهر شده و گفتند كه گزارش را تسلیم رئیس جمهور كرده و بوش متعهد شده است به توصیه های آن عمل كند. نكته مهم این گزارش آنست كه ایران برای نخستین بار و رسما متهم به دست داشتن در حادثه 11 سپتامبر شده است و این سرآغاز كارزار جدی انتخابات ریاست جمهوری در امریكا می تواند باشد: ایران و جمهوری اسلامی و بازگشائی پرونده ترورهای مهم جهانی!

كلیه تلویزیون های فارسی زبان لس آنجلس نیز شب گذشته در برنامه های خود رئوس این گزارش، بویژه در آن قسمت ها كه مسئله دخالت ایران در انفجارهای 11 سپتامبر است را منتشر كردند. دو رئیس كمیسیون از دو حزب عمده امریكا اعلام كردند كه جورج بوش متعهد شده است به توصیه های این كمیسیون عمل كند. سپس كمیسیون تصریح می كند كه 6 تن از تروریست ها ی 11 سپتامبر نه تنها از ایران عبور كرده اند بلكه با مقامات جمهوری اسلامی همآهنگ بوده اند و از سفارت ایران در برلین با نام مستعار ویزا گرفته اند.

كمیسیون متذكر می شود كه عراق و صدام حسین باندازه جمهوری اسلامی با القاعده همكاری نكرده و ارتباط نداشته است. كمیسیون همچنین خواهان قطع ویزای سفر و قطع پذیرش مهاجر از ایران، عربستان و افغانستان شده است. رئیس كمیسیون در در برنامه واحدی كه همه تلویزیون ها پخش كردند مدعی شد كه امریكا از طرف یك نیروی شیطانی در خطر است. او گفت: وظیفه نسل ما نابودی این دشمن است.

كمیسیون اعلام داشت كه نقش اساسی را در رابطه با القاعده جمهوری اسلامی داشته است

 نه عراق.

به گزارش خبرنگار پیك نیت از امریكا، درجریان انتشار گزارش كمیسیون تحقیق 11 سپتامبر همچنین برای اولین بار فیلمی از نحوه ورود 4 عامل اصلی انفجار 11 سپتامبر پخش شد كه در زمان حادثه توسط یك شركت خصوصی گرفته شده است. دو نفر از كسانی كه دراین فیلم نشان داده شده اند همان هائی هستند كه از سفارت جمهوری اسلامی در برلین ویزا گرفته اند. كمیسیون از دو حزب امریكا خواست تا در این مورد مانند یك حزب عمل كنند.

 

 

 

 



 

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی