ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

جمهوری اسلامی
ام القرای تریاک و هروئین
سازمان‌های جهانی اعلام کردند
76 درصد مواد مخدر جهان
به ایران وارد و خارج می‌شود
درتهران آمپول مرفین ارزان تر از یک لیوان شیر است و در عرض
10 دقیقه می‌توان سنگین ترین مواد مخدر(هروئین) را تهیه کرد. شتاب اعتیاد درایران به گونه ایست که در دهه 2010 ایران حداقل 9 میلیون معتاد خواهد داشت.

 
 
 
 
 

دو ارگان بین المللی UNO و UN آخرین آمار خود از اعتیاد و موقعیت ترانزیتی ایران برای مواد مخدر اعلام داشتند. به موجب این آمار

در سال 2002 ایران دو میلیون معتاد داشته است و رشد اعتیاد در سالهای پس از آن به گونه ایست که تا 15 سال آینده ایران 9 میلیون معتاد به مواد مخدر خواهد داشت. این درحالی است که در انگلستان که جمعیتی مشابه ایران دارد، تنها 20 هزار نفر معتاد به مواد مخدر سنگنین مانند هروئین هستند.

همین آمار نشان میدهد که 76 در صد مواد مخدر جهان توسط بزرگترین مافیای مواد مخدر و شبکه گسترده ترانزیتی مواد مخدر از ایران عبور می‌کند. این حجم عظیم مواد مخدر، 19 در صد هروئین و تریاک، مرفین و 5 درصد حشیش جهان را شامل می‌شود.

همین گزارش می‌گوید که در تهران می‌توان در کمتر از ده دقیقه سنگین ترین و خطرناک ترین مواد مخدر( هروئین) را تهیه کرد و آمپول حاوی مرفین ارزان تر از یک لیتر شیر و یا یک پاکت از ارزان ترین نوع سیگار داخلی است.

سازمان ملل فراتر از این ارزیابی کرده و اعلام داشته که معتقد است در ایران 8ر2 در صد مردم به مواد مخدر معتادند و شمار معتادان ایران طی 10 سال آینده می‌تواند به مرز 15 میلیون برسد و ایران با فاصله بسیار از دیگر کشورهای جهان در صدر کشورهای اعتیاد خیز جهان قرار گیرد. تاکنون اعتیاد به تریاک در چین ملی( قبل از انقلاب این کشور) بعنوان گسترده ترین اعتیاد جهان در تاریخ ثبت بوده است و تنها پس از انقلاب و در یک برنامه ملی چندین ساله ریشه اعتیاد به تریاک در چین کنده شد. 

ایران 15 در صد کل معتادان جهان را دارد