جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

کنفرانس خبری وزیردفاع امریکا
واحد قدس سپاه پاسداران
در انفجارهای عراق دست دارد
رئیس ستاد ارتش امریکا: ایران دنبال جنگ داخلی درعراق است

 
 
 
 
 

تمام خبرگزاری‌های مهم جهان، ساعاتی پیش از تصمیم قطعی شورای حکام اتمی برای ارجاع ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد متن کنفرانس خبری رامسفلد وزیر دفاع امریکا را مخابره کردند که در آن مستقیما ایران را متهم به عملیات تخریبی- انفجاری در عراق کرد.

رامسفلد دراین کنفرانس خبری گفت:

ایران افراد سپاه پاسداران و گروه‌هائی از سپاه قدس را برای عملیات تخریبی به عراق می‌کند. این افراد تحت عنوان زائر وارد عراق می‌شوند اما ما می‌دانیم که آنها زائر نیستند، ماموراند.

 

وزیر دفاع آمریکا وقتی در برابر این پرسش قرار گرفت که" آیا این افراد درحال جمع‌‏آوری اطلاعات جاسوسی هستند یا ایجاد خشونت" گفت: من نمی‌دانم ماموریت این افراد چیست.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا هم که در این کنفرانس خبری حضور داشت، در اتهامی دیگر گفت: شواهدی وجود دارد که بمب‌های ساخت ایران به عراق وارد شده است و این بمب‌‏ها در عراق وجود دارند.

ونالد رامسفلد گفت: ایران بزودی به اشتباه خود در ارزیابی غلط از اوضاع پی خواهند برد. ایران شیعیان عراق را ایرانی می‌داند، درحالیکه شیعیان عراق، عراقی اند نه ایرانی و تحت تاثیر تبلیغات ایران قرار نخواهند گرفت. درگیری‌های اخیر میان گروه‌های شیعه و سنی مردم عراق را بیشتر به این نتیجه رساند که ایران در این حوادث نقش دارد. هم ما و هم مردم عراق نگران جنگ داخلی هستند که ایران به آن دامن می‌زند. امریکا امیدوار است با تشکیل یک دولت وحدت ملی با شرکت همه احزاب و گروه‌های سیاسی و مذهبی در عراق، از رفتن این کشور به سمت جنگ داخلی جلوگیری شود.

ژنرال "پیتر پیس" رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا نیز که در این نشست خبری حضور داشت گفت: ایران مواد منفجر به عراق منتقل می‌کند و ما مسیر این انتقال را ردیابی کرده ایم.