ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  موسسه "باران"
سازمان ابتکاری محمد خاتمی
فعالیت خود را درتهران آغاز کرد
 
 
 
 

 

دفتر موسسه بنیاد آزادی، رشد و آبادانی ایران(باران)  با حضور محمد خاتمی و هیات امنا و اعضای هیات مدیره دریک ساختمان سه طبقه در تهران افتتاح شد. وزرا و مدیران دولت‌هاشمی و خاتمی در این مرکز حضور دارند.

خاتمی در مراسم افتتاح این مرکز گفت: ممکن است جامعه‌ای از لحاظ امکانات مادی در وضعیت مناسبی نباشد، اما مردم از حاکمان خود رضایت داشته باشند. مسلما جامعه به سوی پیشرفت حرکت خواهد کرد.

از نگاه افلاطون و خصوصا فارابی، رضایت جامه نشانه‌ اصلی حقانیت حکومت در مدینه‌ فاضله به شمار می‌رود و به عکس در دیدگاه حاکمان دیکتاتور هیچ جایگاهی برای رضایت مردم وجود ندارد.

مجموعه‌ مدیران دولت سابق بدون ادعا و ذخیره امکاناتی برای خود، سعی در خدمت به مردم داشته و دارند. هر چند امروز امکانات‌مان محدود‌تر است اما ایمان، دانش و تجربه این جمع می‌تواند منشاء آثار خیر بسیاری برای مردم شود.

در دولت گذشته تلاش ما بر این بود تا ضمن سرمایه‌گذاری و تقویت بنیان‌های اقتصادی کلان کشور که در دراز مدت سبب زایش سرمایه‌ جدید نیز می‌شود، همزمان به فکر معیشت روزمره‌ی مردم هم باشیم.

بدون تولید موثر نمی‌توان توزیع مناسبی داشت. توزیع درآمد‌های غیرتولیدی هچ کمکی به حل معضلات فقر و فاصله‌ طبقاتی نمی‌کند و عدالت توزیعی غیر علمی ظرف چند سال دیگر چیزی برای توزیع باقی نخواهد گذاشت.

صندوق[ذخیره ارزی] از افتخارات دولت گذشته است. می‌شد این درآمد را به عنوان بودجه‌ عمران محسوب کرد، اما سیاست ما این بود که این میلیار‌د‌ها درآمد‌های نفتی به کمک بخش خصوصی به عنوان ستون فقرات توسعه اقتصادی و ایجاد کنندگان اشتغال پایدار بیاید.

مجموعه‌ مدیریت کشور آسان به دست نیامده که به آسانی از دست برود.. گرچه ساختمان و امکانات مادی ما محدود است، اما به این محدودیت همراه با سرافرازی افتخار کرده و پذیرای همه نخبگان و نیرو‌های ارزنده‌ جامعه هستیم.

خاتمی تاکید کرد: تلاش این جمع جز خدمت به مردم در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی علمی و فناوری البته بدون ورود مستقیم به عرصه‌های اقتصادی نخواهد بود و آغوش ما بر روی همه‌ کسانی که در خود توان خدمت به این مردم عزیز را می‌بینند باز است. 

خاتمی گفت:

به نمایندگی از سوی اسلام مبتنی رحمت و گفت‌وگو در مقابل تصوراتی که عده‌ای خشک مغز به عنوان اسلام خشونت‌آمیز در ذهن جهانیان پدید آورده‌اند و نیز با رجوع به ذات و جوهر‌ه‌ی فرهنگ‌ها و تمدن‌های اصیل جهان می‌توان به وجوهی دست یافت که افزایش دهنده‌ی عزت و حرمت بشریت هستند.