ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  بررسی بودجه دولت کنونی
در جلسه مجمع روحانیون با حضور محمد خاتمی
سال 1385
تورم، نقدینگی، گرانی و گرسنگی
 
 
 
 

 

جلسه‌ی اخیر مجمع روحانیون مبارز با حضور اکثریت اعضاء و به ریاست سیدمحمد خاتمی و حضور آیت‌الله موسوی خویینی‌ها برگزار شد و مسائلی از جمله پرونده‌ هسته‌یی، پیروزی حماس درانتخابات فلسطین، بودجه و اساسنامه مجمع مورد بررسی قرار گرفت.

عبدالواحد موسوی لاری وزیرکشور دولت خاتمی و عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در باره این جلسه گفت:

همه‌ اعضا مجمع اظهار امیدواری کردند که تیم مذاکره کننده اتمی با تدبیر بتواند مسائل پرونده هسته‌یی ایران را به نفع ملت ایران حل کند.

بودجه‌ پیشنهادی دولت به مجلس نیز مورد بحث قرار گرفت. کسانی که در این زمینه تخصص داشتند گزارشی از محورهای اصلی بودجه ارایه کردند و البته این نگرانی فراگیر بود که بودجه‌ پیشنهادی به معنای بایگانی کردن سند چشم‌انداز و برنامه‌ چهارم توسعه و سیاست‌های کلی که برنامه‌ چهارم مبتنی بر آن است تلقی شود. یکی از این شاخص‌ها؛ برداشت غیر اصلی از صندوق ذخیره‌ ارزی و در حقیقت خالی کردن این صندوق بود. با برخی هزینه‌هایی که بیشتر جنبه‌ی جاری دارد اسراف بیشتر صورت خواهد گرفت و این باعث می‌شود که نقدینگی افزایش یابد.

عدم شفاف بودن برخی از ارکان بودجه، افزایش بی‌رویه‌ بودجه‌ بعضی از نهادهای غیر رسمی و غیردولتی در حد 20 برابر در برخی نهادها و تشدید تورم ناشی از آن نیز مورد توجه قرار گرفت.