ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  فرودگاه‌بی‌رادار مهرآباد
هواپیماها در آسمان تهران سرگردانند
 
 
 
 

 

رادار فرودگاه مهرآباد بدلیل نقص فنی از کار افتاده است. قطعات یدکی این راد جزو وسائلی که به دلیل تحریم اقتصادی امریکا به ایران وارد نمی شود.

خبر از کار افتادن این رادار چند روز پیش و در حاشیه کنفرانس خبری رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفتم طرح شد و حتی تاکید شد که بدلیل از کار افتادن رادار فرودگاه مهرآباد در حال حاضر هواپیماها بدون استفاده از رادار برای فرود هدایت می‌‏شوند.
یک عضو همین کمیسیون گفت: از کار افتادن رادار مربوط به دو هفته گذشته است و هنوز فرودگاه سیستم راداری ندارد. خود من شاهد بودم که یک بار حدود 15 هواپیما بالای فرودگاه مهرآباد در حال دور زدن بودند تا نوبت هریک از آنها برسد و فرود بیاید.

روز گذشته رئیس فردوگاه مهرآباد مدعی شد رادار اپروچ فرودگاه مهرآباد که به علت نقص در آنتن 6 روز خاموش بود فعلا با کمک متخصصان دانشگاهی تعمیر و یا قطعات جانشین در داخل کشور فعلا ساخته شده است.رادار اپروچ هر سه سال یک بار باید تعمیر و قطعات آن تعویض شود. مشکل فنی این رادار از 8 سال پیش آغاز شده است. هنوز معلوم نیست کل رادار فرودگاه راه اندازی شده و یا بخشی از آن فعال شده است. ضمنا معلوم نیست سقوط هواپیمای حامل خبرنگاران تا حد مربوط به این نقص فنی در رادار فرودگاه مهرآباد بوده است و یا معلوم نیست با پخش این خبر در پی توجیه سقوط هواپیمای حامل خبرنگاران اند و یا نه!