ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  تبلیغات در ایران، حماس را
به دامن امریکا پرتاب می‌کند
محسن آرمین:
انتخابات آزاد خوب است
نه برای ایران، بلکه برای عراق و فلسطین!
 
 
 
 

 

محسن آرمین سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ششم در مصاحبه ای با خبرگزاری "ایلنا" گفت:

برخلاف تحلیل‌‏ها و تبلیغ‌‏هایی که هم‌‏اکنون در سطح دستگاه تبلیغات رسمی کشور جریان دارد، پیروزی حماس در انتخابات پیروزی رادیکالیسم در منطقه نیست، بلکه نشان‌‏دهنده موج مشارکت‌‏جویی و تضعیف رادیکالیسم در منطقه است و این واقعیت را حاکمان جدید کشور به خوبی باید درک کنند. حاکمان جدید ایران اگر به گونه‌‏ای رفتار نکنند که دوستان کشور ما میان ایران و آمریکا ناگزیر از انتخاب باشند، قطعا جمهوری اسلامی می‌‏تواند نقش منطقه‌‏ای بهتری را ایفا کند. البته در صورت تداوم شعارها و مواضع افراطی و غیرعقلانی که این روزها از سوی حاکمان جدید شاهد هستیم، احتمال اینکه فرصت به دست آمده به تهدید تبدیل شود، بسیار زیاد است و حماس در موضع مسوولیت اداری ملت فلسطین ناگزیر خواهد شد که از ایران فاصله بگیرد.

در عراق و فلسطین طی مدت اخیر شاهد برگزاری انتخاباتی آزاد هستیم، نحوه برگزاری و نتایج انتخابات چنان دموکراتیک بوده است که ایران از آن به طور کامل حمایت کرده است، این دو انتخابات بدون نظارت استصوابی و شورای نگهبان 18 میلیارد تومانی و لشگر 300 هزار نفری و هیات‌‏های نظارتی و بدون ردصلاحیت کاندیداها برگزار شده و به پیروزی نیروهای مسلمان و ملی انجامیده است.

محافظه‌‏کاران و افراطیون اقتدارگرا همواره به بهانه حضور نامحرمان و افراد فاسد در ساختار قدرت از نظارت استصوابی و رد صلاحیت‌‏های گسترده دفاع کرده‌‏اند، این بدان معناست که در نظر محافظه‌‏کاران و اقتدارگرایان ملت ایران در مقایسه با ملت عراق و فلسطین عقب‌‏مانده و فاقد بلوغ فکری و صلاحیت تشخیص نیک و بد خود است و نمی‌‏توان به انتخاب آنها اطمینان کرده و کار انتخابات را به خود آنها واگذار نمود. ایرانی که تا چند سال پیش از نظر مناسبات دموکراتیک و برگزاری انتخابات آزاد در خاورمیانه پیشتاز بوده است، امروز از افغانستان، عراق و فلسطین عقب‌‏تر است و این ظلم و توهینی بزرگ است که اقتدارگرایان و محافظه‌‏کاران در حق این ملت بزرگ روا داشته‌‏اند.

آرمین ضمن انتقاد از عملکرد باشگاه خبرنگاران جوان، این بنگاه خبررسانی را به نشر اکاذیب و چاپ اخبار کاملا مجعول متهم کرد.