ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

مردمی که 22 بهمن به خیابان آمدند

قرار است گوشت دم توپ اتمی شوند!

همزمان با قطع ناگهانی مذاکرات ایران و روسیه بر سر غنی سازی اورانیوم ایران در خاک روسیه، صریح ترین اظهار نظرهای توام با نگرانی در باره آینده ایران و قطعی بودن بمباران کشور منتشر شد. با لغو این مذاکرات، به آن بازی موش و گربه ای که علی لاریجانی با سفر به مسکو راه انداخته بود نیز خاتمه داده شد و بصورت قطعی برای همه کسانی که درگیر مذاکرات اتمی با ایران هستند- از روسیه تا چین و اروپا- روشن شد که ایران بدنبال وقت کشی است و در واقع خود را آماده جنگ کرده است.

راهپیمائی 22 بهمن که از پیش علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی گفته بود حضور مردم در آن را جهان ببیند تا عزم ما را درک کند، عملا و همانگونه که در اساسا سازمان داده شده بود، به حجتی برای ادامه سیاست های اتمی ایران تبدیل شد. احمدی نژاد مذاکرات مسکو را لغو کرد و سخنگوی دولت بر آن مهر تائید گذاشت. این آمادگی جنگی به گونه ای در داخل کشور و از طریق تلویزیون و سخنرانی ها و اظهار نظرات پیش برده می شود که گوئی بمب اتم نان شب مردم ایران است و اگر نباشد مردم از گرسنگی خواهند مرد. درعین حال چنان فضای خبری را در جامعه بسته اند که مردم دقیقا نمی دانند ماجرا چیست؟ اگر هدف تکنولوژی اتمی و حتی غنی سازی اورانیوم برای مصارف غیر نظامی است، چرا با گارد باز و درهای باز این فعالیت را نمی کنند تا کسی اتهامی را متوجه آن نکند و اگر غیر اینست- که همه شواهد حکایت از آن دارد- چرا رسما به مردم نمی گویند می خواهیم  بمب اتم تولید کنیم تا معلوم شد که آیا این تولید یک خواست و تولید ملی است و مردم از آن حمایت می کنند؟

بدین ترتیب و در پشت درهای بسته و بی خبری مردم، مانند فاجعه تصمیم به ادامه جنگ با عراق پس از فتح خرمشهر جنگ و ویرانی را می خواهند به مردم و کشور تحمیل کنند که ابعاد آن فاجعه بار است. در جریان ادامه جنگ در خاک عراق نیز نه در آستانه تصمیم گیری و نه در سالهای جنگ هیچکس نگفت چرا و به چه دلیل باید جنگ را ادامه داد. تنها، سالهای پس از پایان جنگ بتدریج  و در خاطرات رفسنجانی و دیگران مشخص شد که بین چند تن در راس حاکمیت نشست و برخاست برای ادامه جنگ بحث بوده و حتی آیت الله خمینی نیز در ابتدا مخالف آن بوده است. مردم کوچکترین اطلاعی از این بحث ها نداشتند. درست مانند امروز که مردم نمی دانند به کدام مسلخ برده می شوند و برای چه هدفی؟ چند تنی هوس بمب اتم کرده اند و مردمی را که 22 بهمن با انگیزه های بکلی متفاوت با نتیجه گیری حکومت به خیابان آمدند را می خواهند گوشت دم توپ کنند.

سانسور خبری، فیلتر کردن سایت ها، پارازیت روی ماهواره ها و تهدید به دستگیری و تعقیب مخالفان اتمی، همزمان با افزایش بودجه نظامی، تبلیغ خرافات مذهبی و مصاحبه های سرگیجه آوری که بی وقفه از سیمای جمهوری اسلامی پخش شده و اتم خواهی را تبلیغ می کند، می رود تا به فاجعه ای ختم شود که اکنون رهبران دولتی و اپوزیسیون چپ و کمونیست روسیه نیز با نگرانی در باره آن سخن می گویند: بمباران اتمی ایران!