ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

پیش بینی جنگی گروه تحقیق "تینگ- تنگ" اکسفورد

20 نقطه حساس اتمی- نظامی ایران نابودی خواهد شد

با اولین حمله هزاران نظامی

و غیرنظامی کشته خواهند شد

صدها دانشمند و تکنسین اتمی ایران در این حمله قربانی خواهند شد و تولید سلاح اتمی درایران تا 15 سال دیگر ممکن نخواهد شد. جنگ به خاورمیانه و خلیج فارس کشیده شده و احتمالا نیروگاه اتمی بوشهر نیز نابود خواهد شد. درتهران و شمال- اهداف اولیه حمله عبارتند از تاسیسات تحقیقات اتمی ایران و مراکز تولید رادیو ایزوتوپ، آزمایشگاههای تحقیقاتی و تاسیسات الکترونیکی "کلایه" در شمال ایران. در اصفهان – مرکز هسته ای و تکنولوژی اصفهان، راکتورهای تحقیقاتی برای عنی سازی اورانیوم  و سوخت تولیدی آزمایشگاههای تحقیقاتی. در اراک و نطنز   کلیه تاسیسات اتمی هدف است. دربوشهر نیروگاه هزار مگاباتی اتمی این شهر.

همزمان با این تاسیسات، پرسنل و محققین نیز هدف این حمله خواهند بود. بنابراین آزمایشگاههای تحقیقاتی دانشگاه و مراکز تکنولوژی که به طور غیرمستقیم با فن آوری هسته ای ایران همکاری داشته اند هدف بمباران هوایی قرارخواهند گرفت.

 

 

 

"گروه تینک – تنک" اکسفورد انگلستان که در زمینه روش و استراژی هسته ای و جلوگیری تحقیقات می کند، در آخرین گزارش خود که روز 4 شنبه منتشر شد هشدار داد:

حمله بزرگ به تاسیسات اتمی ایران، در مرحله اول تا 10 هزار کشته بر جای خواهد گذاشت. این حمله  سرآغاز جنگ جدید در خاورمیانه خواهد شد. صدها دانشمند و تکنسین تاسیسات  اتمی ایران در این حمله قربانی خواهند شد، زیرا هدف اولیه و قطعی امریکا نابودی پتانسیل و ظرفیت فن آوری هسته ای ایران است.

جزئیات این پیش بینی ها در طرح قطعی گروه تحقیق پشتیبانی حمله به ایران تسلیم رامسفلد وزیر دفاع امریکا شده است.

اگر انگلستان اجازه استفاده از پایگاه نظامی خود را برای بمب افکن های بی -2 جهت حمله به ایران به امریکا بدهد، عملا انگلستان نیز به کام این جنگ کشیده خواهد شد.

گروه "تینگ- تنگ" اضافه می کند:

بمباران ایران می تواند 5 تا 10 سال ایران را از برنامه تهیه سلاح اتمی عقب بیاندازد، اما عوارض این عمل یک ماه درگیری بسیارخطرناک در منطقه خواهد بود. 

نویسنده ارشد این گروه تحقیقاتی بنام پروفسور "پل راجرز" تاکید می کند:

این جنگ می تواند یک درگیری نظامی طولانی را به همراه داشته باشد که اسرائیل و لبنان و بعضی از کشورهای خیلج فارس را نیز در برخواهد گرفت. حدود 100 بمب افکن امریکایی در حال حاضر در خلیج فارس مسقرهستند که دریک حمله برق آسا تمامی 20 نقطه حساس نظامی و هسته ای ایران را نابود خواهند کرد. اگر اهداف نظامی آنها شامل تاسیسات بوشهر هم شود ازآنجا که این سایت اتمی در سال جاری با  دخیره مواد سوخت هسته ای  همراه شده می تواند موجب انتشار تشعشات رادیو اکتیو در منطقه خلیج فارس شود. نیروی دریای ایران کوچک است و تنها شامل سه زیردریایی می شود که ممکن است بتواند به خطوط  کشتیرانی تنگه هرمز اسیب برساند، اما ایران هنوز می تواند  بعنوان پاسخ به حمله امریکا به ایران با کشتی ها کوچک خود به کشتی های حامل سوخت حمله کرده و منطقه را از لحاظ تجاری نا امن سازد و موجب تشدید افزایش قیمت نفت شود.

پروفسور راجرزهمچنین پیش بینی میکند که حمله امریکا باعث اتحاد دراطراف رییس جمهور احمدی نژاد خواهد است و دشمنی و احساس ضدامریکایی  درمیان ملت های مسلمان تشدید خواهد شد.

در این گزارش پیش بینی شده است که حمله زمینی به ایران آسان نخواهد بود، زیرا امریکا حداقل 100 هزار نفرات نظامی برای چنین حمله ای لازم دارد، و این درحالی است که  130 هزار نفر سرباز امریکایی درعراق و 18 هزار نفر در افغانستان دارد.

گروه "تینگ – تنگ" اکسفورد قبل حمله امریکا به عراق نیز پیش بینی کرده بود که دراین حمله رژیم صدام حسین براحتی برچیده خواهد شد، اما این کشور دستخوش عملیات تروریستی داخلی خواهد شد.

در بخش دیگری از این گزارش، جزئیات بیشتری در باره اهداف اولیه حمله هوائی به ایران و تلفات احتمالی آن درج شده است. از جمله اینکه:

 

تهران و شمال- اهداف اولیه حمله عبارتند از تاسیسات تحقیقات اتمی ایران و مراکز تولید رادیو ایزوتوپ، آزمایشگاههای تحقیقاتی و تاسیسات الکترونیکی "کلایه" در شمال ایران.

در اصفهان – مرکز هسته ای و تکنولوژی اصفهان، راکتورهای تحقیقاتی برای عنی سازی اورانیوم  و سوخت تولیدی آزمایشگاههای تحقیقاتی

اراک و نطنز –  کلیه تاسیسات اتمی

بوشهر- نیروگاه هزار مگاباتی اتمی این شهر

همزمان با این تاسیسات، پرسنل و محققین نیز هدف این حمله خواهند بود. بنابراین آزمایشگاههای تحقیقاتی دانشگاه و مراکز تکنولوژی که به طور غیرمستقیم با فن آوری هسته ای ایران همکاری داشته اند هدف بمباران هوایی قرارخواهند گرفت. درمیان این متخصصین ، برخی اتباع خارجی نیز وجود دارند و کشته شدن آنها نیز پیش بینی شده است.

قدرت دفاع هوایی ایران هم با حمله هوایی برق آسا قرار است فلج شود  و رادارهای شناسایی هواپیماهای امریکایی در نیروی هوایی تهران ، تبریز، همدان ، دزفول ، اورمیه ، شیراز و اصفهان و درجنوب کشور، در بوشهر، بندرعباس و چاربهار دراین طرح قرار است نابود شوند. حمله و بمباران موشکهای بالستیک اولین هدف حمله امریکا خواهد بود.

پایگاه های موشکی ضدکشتی در بوشهر و همنطور در بندر عباس و پایگاه جدید و مجهز ایران در چابهار برای سه کشتی کوچک که در آنجا مستقرند و نیروی دریایی  ایران در جزیره خارک و ابوموسی و درتنگه هرمز نیز از جمله اهداف اولیه بمباران اند.

موج اولیه حملات هوائی امریکا برای 4 تا 5 روز پیش بینی شده است. این بستگی به درهم کوبیده شدن مقاومت نظامی ایران و یا فلج شدن آن دارد.

 ازآنجایی که حمله غافل گیرانه خواهد بود، مردم غیرنظامی فرصت ترک مناطق مورد حمله را نخواهند داشت و این برخلاف آن شرایطی است که در عراق پیش آمد و مردم این کشور فرصت یافتند خود را نجات دهند.

دراین حملات هزاران تن کشته خواهند شد. اگر حمله ادامه پیداکند تعداد کشته شدگان بسیار بالا ترخواهد رفت.  نتایج حاصل ازجنگ و شمارقربانیان به طور وسیع توسط کانال های خبری مثل الجزیره به دنیا مخابره خواهد شد.