ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

هشدار تحکیم وحدت

 تصفیه و برکناری استادان دانشگاه ها
یک عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت از آغاز تصفیه و اخراج استادان دانشگاه ها (طرح پاکسازی) خبر داد و از جامعه دانشگاهی خواستار اعتراض شد. این عضو شورای مرکزی فرید مدرسی نام دارد و از جامعه دانشگاهی خواست تا در برابر اخراج "حسن نمك دوست" استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي مقاومت کنند. او در یک مصاحبه خبری گفت که این آغاز طرحی است که بموجب آن دانشجویان غیرخودی نیز قرار است از دانشگاه ها اخراج شوند.

او گفت دفتر تحكيم وحدت نیز مانند تشكل‌‏هاي علمي، صنفي و دانشجويي از تمام پتانسيل خود براي دفاع از جامعه دانشگاهي استفاده خواهد كرد. جامعه دانشگاهي بايد بداند كه اگر روند اخراج اساتيد باب شود، ما شاهد ادامه اخراج دانشجويان هم خواهيم بود.

دفتر تحكيم وحدت اگر در گذشته نگاه محض سياسي داشت، امروز بطور قطع با ساير تشكل‌‏هاي صنفي و علمي دانشگاهي همراهي خواهد كرد. ما انتظار داشتيم پس از انتخابات رياست جمهوري در دانشگاهها شاهد كمترين تغيير و تحول باشيم اما نه تنها اين كار صورت نگرفت، بلكه فعاليت انجمن هاي اسلامي لغو شده و فعاليت برخي دفاتر انجمن‌‏هاي اسلامي دانشجويان با حكم كميته هاي انضباطي معلق شده است.