ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

"اسکات ریتر" بازرس سابق سازمان ملل:

امریکا تا بمباران اتمی ایران پیش خواهد رفت

"اسکات ریتر" بازرس سابق سازمان ملل که اعلام کرده بود عراق پیش از حمله آمریکا به این کشوردر 2003  خلع سلاح شده بود، به آمریکائی ها هشدار داد که برای جنگ با ایران خود را آماده کنند.

وی که درمقابل یکصد و پنجاه نفرسخنرانی می کرد، اضافه کرد که " ما نمی دانیم این حمله درچه زمانی صورت می گیرد، اما می دانیم که این حمله صورت خواهد گرفت".

رتیر در این سخنرانی توضیح داد که دولت آمریکا ممکن است برای توجیه جنگ با ایران ازهمان سناریوئی استفاده کند که درجنگ با عراق به آن استناد نمود. وی درادامه اظهارداشت که ایران می گوید خواستارانرژی هسته ای است نه سلاح اتمی. اما دولت بوش این ادعا را قبول نمی کند.

رتیر پیش بینی کرد که موضوع ایران درشورای امنیت مطرح خواهد شد. درآنجا گفته خواهد شد که شاهدی درمورد برنامه سلاح هسته ای توسط ایران وجود ندارد. سپس جان بولتون نماینده آمریکا درسازمان ملل سخنانی ایراد خواهد کرد که ازهم اکنون آماده شده است. او در این سخنرانی خواهد گفت که " آمریکا به ایران اجازه نخواهد داد تا این کشور را مورد تهدید قراردهد و ما باید بطور یکجانبه ازخود دفاع کنیم".

رتیرگفت که لابد می پرسید که من این چیزها را ازکجا می دانم؟ من با نویسنده سخنرانی بولتون صحبت کرده ام.

رتیرهمچنین استراتژی نظامی برای جنگ با ایران را اینگونه پیش بینی کرد: ابتدا نیروهای آمریکائی ایران را بمباران خواهند کرد. اگرایرانیها دولت ایران را سرنگون نکنند که بوش امیدوار است آنها قادربه انجام آن باشند، ایران احتمالا ازسوی اسرائیل مورد حمله قرار خواهد گرفت. سپس ایالات متحده بمب اتمی را علیه ایران بکار خواهد برد.