ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

 

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

جهان از تهدید احمدی نژاد این را فهمید

خروج از "ان. پی. تی"

یعنی تولید سلاح هسته ای

و. م شایان

گوبلز متعقد بود هر چه دروغ بزرگ تر باشد مردم آن را راحت تر باور می کنند. پرونده اتمی ما تبدیل به موضوع ملی شده وبا ملی شدن صنعت نفت مقایسه میشود  رادیو وتلویزیون و روزنامه ها که متاسفانه هیچ کدام مجاز نیستند این دروغ را ننویسند و بجای آن می نویسند که غرب نمی خواهد ما  به دانش استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی مجهز شویم. چون دروغ بزرگی است بعضی ها آن را پذیرفته اند .

در زمان دولت خاتمی اروپا حاضر بود امتیازاتی هم به ایران بدهد وحتی به ایران در راه  استفاده از این دانش کمک کند. آنها نفت می خواهند وما اقتصادمان بر اساس فروش نفت پایه گذاری شده بنابراین معامله ای بود که برای طرفین سودمند بود و از طرف دیگر چون ایران مستقیم با اروپا در مورد انرژی اتمی همکاری می کرد تضمینی بود برای افکارعمومی دنیا که ایران به دنبال دستیابی به سلاح اتمی نیست.

با انتخاب احمدی نژاد سیاست تشنج در دستور کار قرار گرفت. تیم مذاکره کنده ایرانی عوض شد و  دولت ایران خواسته یا نا خواسته  بر تشنج و بدبینی افکار عمومی دنیا دامن زد وقتی احمدی نژاد سخن از حذف اسراییل می گوید چگونه می توان مطمئن بود اهداف ایران صد در صد صلح آمیزاست؟

وقتی آژانس انرژی اتمی مدعی است که ج ا سالهاست به آنها اطلاعات نادرست میدهد چه اطمینانی به این حکومت می توان داشت؟ اگراهداف صلح آمیز است چرا به طور مخفیانه با پاکستان معامله  می شود؟ این همه پنهانکاری برای چیست؟ وقتی در آخرین سخنرانی احمدی نژاد تهدید به خروج از

ان پی تی می کند یعنی ج ا به منع گسترش سلاحهای هسته ای پایبند نیست.

راهپیمایی 22 بهمن را آقایان مهر تائیدی بر روند پرونده اتمی ایران و حمایت مردمی دانسته اند. این هم دروغ بزرگ دیگری است. کجای دنیا رای گیری با راهپیمایی برگزارشده؟ چه آماری دردسترس است که چند  درصد مردم در این راهپیمایی شرکت کرده اند؟ اگر اطمینان از نظر مردم دارند چرا یک انتخابات برگزار نمی کنند؟ چرا تمام سایت های خبری را فیلتر کرده اند تا هیچ خبر واطلاعی غیر از دروغ های بزرگی که خود تحویل مردم میدهند به گوش نرسد؟

بارها اعلام شده که از ارجاع پرونده اتمی ایران به شورای امنیت هراسی  ندارند. البته شاید این حقیقت داشته باشد، چون بهای تحریم  و انزوا را مردم ایران خواهند پرداخت، نباید هم هراسی داشته باشند. حتی بعد از اجماع جهانی ج ا تهدید کرد که با تحریم نفتی دنیای غرب هم متضرر خواهد شد. آیا دراین مدت که ایران با تحریم مواجه بوده ما متضرر شدیم یا دنیای غرب؟ 28 سال است  پرچم آمریکا واسراییل را آتش می زنند و مرگ برایشان حواله می کنند آنها نابود شدند؟ 

حال در این آشفته بازار سیاست خارجی ج ا  بهانه ای غیر از این  4 کاریکاتوری که در یک روزنامه محلی دانمارکی 4 ماه پیش  چاپ شده نیافته است و دست برقضا بایک دروغ بزرگ دیگر اینطوروانمود می کنند که این حملات به سفارت ها حرکت خودجوش مردمی است، چگونه می توان باور کرد، که پلیس ضد شورش ج ا که تحمل اجتماع بالاتر از 5 نفر را ندارد و به سرعت اقدام به متفرق کردن این 5 نفر خواهد کرد، حتی اقدام به اعتصاب کارگران شرکت واحد را قبل از شروع به وحشیانه ترین شکلی پاسخ میدهد، توان مقابله با تخریب کنندگان سفارت خانه ها را نداشته باشد؟ کارگران شرکت واحد اعتراضشان همراه با خشونت نبود و مثل راهپیمایان اجیرشده مجهز به چوب وچماق هم  نبودند.

دروغهای ج ا بی اختیار انسان را با یاد محمد سعید الصحاف وزیر اطلاع رسانی صدام می اندازد که حتی زمانی که ارتش آمریکا پشت دروازه های بغداد رسیده بود، از فتوحات ارتش عراق ونابودی ارتش آمریکا خبرمی داد. دروغ بزرگی بود ولی شاید مردم عراق باور می کردند زمانی از اشتباه درآمدند که ارتش  آمریکا بدون مقاومت جدی وارد بغداد شده بود .