هنر و انديشه

     www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  صندلی
مخملباف
درهندوستان
 
 
 
 

 

فيلم "صندلی آخرين ساخته  محسن مخملباف كه در هندوستان فيلمبرداری شده بعنوان فيلم افتتاحيه در جشنواره  كلرمون فرانسه نمايش داده خواهد شد.

صندلی يك فيلم هشت دقيقه ايست و به صورت سی و پنج ميلی متری فيلم برداری شده است. مضمون فيلم گفتگوی مردی با خدای خود است.

جشنواره  كلرمون مهمترين جشنواره فيلم كوتاه جهان است و امسال از بين سه هزار و ششصد فيلم، هشتاد فيلم  برای بخش مسابقه اين جشنواره از 27 ژانويه تا 4 فوريه 2006 برگزار می‌شود در نظر گرفته شده است. محسن مخملباف خود يكی از داوران بخش بين الملل در اين جشنواره است.

<<<<<<<<<< 

 

رضا مير كريمی، كارگردان سينمای ايران كه با فيلم "خيلی دور - خيلی نزديك" در سال 84 خوش درخشيد و جوايز اصلی جشنواره  فيلم فجر سال گذشته را نيز به دست آورد يك فيلم طنز اجتماعی خواهد ساخت.

رضا مير كريمی كه شنيده می‌شد در حال تحقيق درباره  فيلم بعدی خود است به خبرنگار ايسنا گفت: بسيار علاقمند به ساخت يك فيلم طنز اجتماعی شده ام و منتظرم فيلمنامه ی خوبی در زمينه به دستم برسد.

وی همچنين درباره وضعيت اكران فيلم‌های "كودك وسرباز" و "اينجا چراغی روشن است" نيز كه مدتهاست قرار است اكران شوند گفت : با مسئولان مربوطه در زمينه اكران اين فيلم‌ها صحبت كرده ايم و آنها دراين زمينه قول مساعدداده اند.

فيلم «اينجا چراغى روشن است» پيش از اين جايزه بهترين فيلم جشنواره بين المللى «اديان امروز» ايتاليا را دريافت كرده بود .

اينجا چراغی روشن است به نويسندگی و كارگردانی رضا ميركريمی در سال 81 در بخش مسابقه سينمای ايران و بخش بين‌الملل بيست و يكمين جشنواره بين‌المللی فيلم فجر به نمايش درآمد و جوايز اصلی اين جشنواره رااز آن خود كرد.

اين فيلم داستان متولی امامزاده‌ای است كه برای مراجعه به پزشك بايد به شهر بيايد وكسی را پيدا نمی‌كند كه جای خود بگذارد تا بالاخره برادرزاده وی قبول می‌كند و ... .اگرچه از ساخت فيلم اينجا چراغی روشن است چند سالی می‌گذرد، ولی اين فيلم هنوز فرصتی برای اكران عمومی پيدا نكرده است. مير كريمی پيش از اين اظهار اميدواری كرده بود كه اين فيلم درماه مبارك رمضان اكران شود؛ ولی به دليل وضعيت اكران سينماها اين امر تحقق نيافته است.

كارگردان فيلم “اينجا چراغی روشن است” پس از تماشای مجدد اين فيلم در آن بازنگری مجددی انجام داده بود، به گونه‌ای كه اين فيلم تدوين مجدد شده و نه دقيقه از فيلم كوتاه شد و حتا چند پلان از اين فيلم را مجددا فيلمبرداری كردند.

ميركريمی در هنگام نمايش اين فيلم در جشنواره فجر در تهران حضور نداشت، ولی مطالبی را كه درباره‌ی اين فيلم در گفته و نوشته شد خواند و پس از اين كه دوباره فيلم را ديد، احساس كرد به بازنگری بيشتری نياز دارد.

كودك و سرباز اولين ساخته رضا ميركريمی نيز هنوز پس از سالها اكران نشده است.

<<<<<<<<<<<< 

 

فيلم سينمايی “ما هنوز زنده‌ايم” به كارگردانی اسماعيل فلاح‌پور و تهيه كنندگی سعيد تهرانی شنبه (24 دی ماه) كليد می‌خورد.

سعيد تهرانی، ‌تهيه كننده‌ اين فيلم سينمايی در گفت و گو با خبرنگار ايسنا گفت: ساختار مجموعه‌ نمايش زخم، تغيير كرده و به صورت 6 فيلم سينمايی مجزا از يكديگر است كه هيچ ارتباطی با هم ندارند.

ساخت سه فيلم “بلند گريه كن” به كارگردانی اسماعيل فلاح‌پور “بالا بلند” به كارگردانی جلال فاطمی “تنها خودت مانده‌ای به كارگردانی محسن محسنی نسب به پايان رسيده است.

تهرانی با بيان اين مطلب كه “چه قشنگ می‌زني” و “هميشه سربلند” در مرحله‌ پيش توليدات گفت: اسماعيل فلاح‌پور بعد از كارگردانی ما هنوز زنده‌ايم كارگردانی چه قشنگ می‌زنی نيز برعهده می‌گيرد.

وی با ابراز اميدواری از اينكه تصويربرداری اين سه فيلم سينمايی تا پايان اسفند به پايان برسد اظهار كرد : پيش توليد، توليد مرحله‌ای تدوين، صداگذاری، ميكس اين فيلم‌ها به صورت همزمان انجام می‌شود.

وی در پايان عنوان كرد: مهرداد جنابی، مهرداد نصرتی، ‌علی كهن ديری از آهنگسازان اين فيلم‌ها هستند و گفتنی است حسين محجوب، قربان نجفی، امير آتشانی، كاظم افرندنيا، مهرداد فلاحتگر از بازيگرانی هستند كه در فيلم سينمايی ما هنوز زنده‌ايم به ايفای نقش می‌پردازند.