جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
   اطلاعات محرمانه آلمان
از فعالیت‌های اتمی ایران
 
 
 
 

 

خبرگزاری‌ها، از قول مقامات امنیتی آلمان اعلام داشتند که ایران در آستانه تولید سلاح اتمی است. مشابه این خبر تاکنون بارها از سوی خبرگزاری‌ها اعلام شده بود، اما اینبار چنین خبری از قول مقامات امنیتی آلمان و با تاکید بر نقش جاسوس‌های آلمان در ایران برای بدست آوردن این اطلاعات معنی و مفهوم دیگری داشت. قبول و اعلام فعالیت‌های جاسوسی آلمان درایران تا سطح بدست آوردن چنین اطلاعات محرمانه ای که می‌تواند زمینه ساز بزرگترین تصمیمات قدرت‌های جهانی علیه ایران را فراهم آورد، البته نکته ای بود تازه و بدیع. این که دولت آلمان از پیش چنین اطلاعاتی را داشته جای تردید نیست، اما اینکه آن را در فصل جدید مناسبات سیاسی- نظامی آلمان- امریکا اعلام می‌کند قطعا تازه و بدیع بود. این نوع اطلاعات قطعا درگردش اطلاعات امنیتی میان امریکا، فرانسه و انگلستان امری قطعی است و از دل این امر قطعی می‌تواند زمینه‌های آن گفتگوهای مستندی را به خاطرآورد که صدراعظم جدید آلمان پس از بازگشت از امریکا راهی روسیه شد تا با پوتین آغاز کند. این سفر به توصیه بوش صورت نگرفت و مرکل صدراعظم جدید آلمان چنین اطلاعات محرمانه ای را با جزئیات آن برای پوتین نبرد تا او نیز به جبهه امریکا- فرانسه- آلمان- انگلستان بپیوندد؟

سخنان تندو تهدید آمیز ژاک شیراک رئیس جمهور فرانسه نیز اگر متکی به اطلاعات و مستنداتی نبود قطعا می‌توانست با اعتراض‌های جدی نه تنها جمهوری اسلامی بلکه هم پیمان‌های این کشور –حداقل دراتحادیه اروپا- شود.

شیراک‌بی‌آنکه از ایران نام ببرد، اما با اشاره ای که هرکس قادر به درک آن بود ایران را تهدید به بمباران هسته ای کرد. او گفت وقتی کشور بخواهد جهان را تهدید به نابودی با سلاح‌های کشتارجمعی بکند چاره ای جز مقابله زودهنگام علیه آن نیست.

کدام کشور و کدام بحث اکنون در سطح جهانی در این عرصه مطرح است جز ایران؟

بلافاصله پس از این اظهار نظرها و اخبار، طی 48 ساعت گذشته اخباری در برخی مطبوعات ایران منتشر شد که آشکارا چنگ و دندان نشان دادن به دولت آلمان بود، گرچه فضا به گونه ای نیست که مانند سال 75-76 ایرانی، رهبر فرمان بدهد کدام سفیر برود و کدام سفیر نیآید. آلمان‌ها دیرتر از بقیه بازگردند.( ترک اعتراض آمیز ایران توسط سفرای کشورهای اروپائی بدنبال اعلام حکم دادگاه میکونوس و بازگشت تدریجی آنها...) البته وضع به گونه ای نیست که بتوان فلان تاجر آلمانی را باتهام جاسوسی دستگیر کرد. این نوع تحریکات عملا آب به آسیاب طرفداران تشدید خشونت علیه ایران می‌ریزد.

بدنبال اعلام رسمی بدست آمدن اطلاعات محرمانه اتمی ایران توسط جاسوس‌های آلمان، درایران هم مطبوعات نوشتند: جاسوس‌های اسرائیل با پاسپورت و ویزای آلمانی به ایران سفر می‌کنند! ماموران موساد ماموریت‌های «حساس» خود را با هویت آلمانی به انجام می‌دهند.
روزنامه کلنر اشتاتزیگر به نقل از روزنامه جروزالم پست مدعی شد یکی از این «ماموریت‌های حساس» می‌تواند مربوط به حملات هوایی احتمالی آمریکا و اسرائیل علیه ایران باشد.  

در دهه 90 ماموران موساد از پاسپورت افراد فوت شده آلمانی  استفاده می‌کردند.