ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

 

بروید شیادها!

پاسخ آیت الله خمینی به آنها

 که مدعی ارتباط با امام زمان اند

 

ابطحی ـ آیت الله توسلی، یار و همراه همیشگی امام که چندی پیش در مورد خطر تحجر هشدار داده بود، داستانی را از امام نقل می کرد که می گفت یکبار آن را در یکی از مجامع رسمی نیز نقل کرده است و نقل مجدد آن را این روزها مناسب می دانست.

یک بار دو نفر از بزرگان کشور قانع می شوند که چند نفر با امام زمان رابطه مستقیم دارند و واسطه شدند تا امام خمینی آنان را ملاقات کند. امام با جملاتی که نشان عدم اعتقادشان به این مسائل بوده است در ابتدا رد می کنند، آنها اصرار می کنند. حرف آن دو نفر را نمی شد نادیده گرفت. امام گفته بودند حالا که آن دو نفر می گویند، بگویید بیایند. 3 نفر بودند. دو مرد و یک زن.

تا اینجا را آقای توسلی خودش شاهد بوده است. بعد از اتمام جلسه، حاج احمد آقا که همراه آنان در جلسه بوده برای آقای توسلی و دیگر نزدیکان تعریف کرده است که امام به جای شیفتگی نسبت به آنان به آنها گفته اند از حضرت بپرسید که یک چیزی است که من به آن خیلی علاقه دارم، آن چیست؟ و دوم آنکه کتاب شعری داشته ام که چهل سال است آن را مفقود کرده ام، آن کجاست؟ و سوم یک سؤال علمی و فلسفی: رابطه حادث و قدیم در فلسفه چیست؟

آقای صدوقی، امام جمعه یزد که از دوستان نزدیک احمد آقا بود اضافه کرد که امام به احمد آقا گفته بودند، دیدم ممکن است تصادفا برای آن دو سؤال پاسخ پیدا شود و لذا به ذهنم رسید که حتما یک سؤال علمی سخت بپرسم. آنها رفتند. اقای توسلی می گفت سه روز بعد آنان را در سه راهی بیت جماران دیدم. پاسخ آورده بودند. پاسخ آنان را که نمی دانست چه بوده پیش امام بردند، بی آنکه امام با آنها ملاقات کند. وقتی پاسخ آنان را امام شنید، به آنها پیغام داد: بروید شیادها!

وقتی اطرافیان امام این روحیه را از امام دیده اند، می توان حدس زد افرادی مثل آیت الله توسلی چرا از فضای این روزها این قدر نگرانند.