ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

آخرین اخبار و اطلاعات

درباره اعتصاب غذای گنجی

سخنگوی دبيرکل سازمان ملل متحد به روزنامهء «نيويورک سان» گفت که کوفی عنان برای خاتمی اعتصاب غذای گنجی و آزادی وی با بالاترين مقامات ايران تماس گرفته است. وی در همین مصاحبه گفت که کارشناسانِ حقوق بشر سازمان ملل نسبت به وضعيت جسمی و موقعیت او در بیمارستان میلاد ابراز نگرانی می کنند.

همین روزنامه از قول همسر گنجی نیز نوشت: «وضعيت به گونه ایست که مبارزه ما برای آزادی گنجی بايد به خارج ازمرزهای ايران برسد. »

تاکنون 300 تن از برجسته ترين چهره های فعالِ حقوق بشر، نويسندگان، روشنفکران و استادان مشهوردانشگاهی امریکا و جهان با امضای نامه ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل خواهان اقدام این سازمان برای آزادی گنجی شده اند. از جمله نوآم چامسکی، سلاوج ژيژک، چارلز تيلر، مايکل والزر، ريچارد رورتی، اسقف دزموند توتو، شيرين عبادی، شهرنوش پارسی پور، داريوش آشوری، و...

اسقف اعظم دزموند توتو، که نامه به دبیرکل سازمان ملل را امضاء کرده  اهل آفريقایی جنوبی و برنده جايزه صلح نوبل سال 1984 است.

اعتراض دیپلماتیک- بموجب یک گزارش دیگر، وزارت خارجه فرانسه کاردار سفارت ايران در پاريس را که با بازگشت "خرازی" سفیر جمهوری اسلامی از فرانسه به تهران فعلا بلند پايه ترين ديپلمات ايرانی در فرانسه است فراخواند تا خواستار آزادی اکبر گنجی شد. سفیر جمهوری اسلامی در فرانسه برادر کمال خرازی وزیر امور خارجه است. درجریان همین احضار دیپلماتیک، وزارت خارجه فرانسه نگرانی توام با اعتراض خود در مورد بازداشت عبدالفتاح سلطانی عضو کانون مدافعان حقوق بشر درایران را به اطلاع وی رساند.


درایران- معصومه شفيعي، همسر اکبر گنجی نیز در داخل کشور اعلام داشت: هر بار برای ملاقات با گنجی به بیمارستان مراجعه می کنیم مامور حفاظت شرایطی تنش آفرین ایجاد می کنند. در آخرین تلاش ما برای دیدار با وی، پس از 80 دقيقه معطلی اجازه ملاقات ندادند. ظاهر امر نشان میدهد که گنجی را ممنوع الملاقات کرده اند.

همچنین وی (معصومه شفيعي) ، با انتشار نامه‌‏اي، آخرین مطالب منتشر شده در روزنامه کیهان امنیتی در مورد اکبر گنجی را تکذیب کرد. او در نامه خود نوشت:

«گنجي هيچگاه اعتصاب غذاي خود را نشكسته است تا مجدداً آن را آغاز نمايد.از 45 روز پيش تاكنون هيچ يك از وكلاي اكبر گنجي اجازه ملاقات با وي را نداشتند. بنابراين موضوع تشويق و ترغيب آنها به ادامه اعتصاب غذا كاملا منتفي است.
من از سخنگوي دولت درخواست می کنم مشاهدات خود در جریان ملاقات اخیر با اکبر گنجی به اطلاع مردم برساند.
اكبر گنجي، خانواده و وكلايش بر خلاف ادعای روزنامه کیهان به هيچ وجه درخواست عفو يا آزادي مشروط گنجی را نکرده اند.