ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

رئیس کل دادگستری مرکز

برای ترور

بنام امام زمان، از مسجد

دهها قبضه سلاح بردند

 

علیزاده رئیس کل دادگستری مرکز، با خبرگزاری ایسنا گفتگوی مفصلی کرده که عمدتا باز می گردد به فعالیت های دستگاه قضائی. وی در بخشی از این مصاحبه اشاره به پرونده ترور علی رازینی، دادستان دادگاه ویژه روحانیت و گروه "مهدویت" کرد، که با توجه به ترورهای اخیر و آگاهی از واقعیات پشت پرده این ترورها، این بخش از مصاحبه مهم ترین بخش آنست.

علیزاده گفت:

بعد از دستگيري متهمان این پرونده، عمده‌ي اتهامات وارده به اين افراد، تشكيل جمعيت مهدويت به قصد بر هم زدن امنيت كشور، معاونت در سرقت اسلحه و مهمات از پايگاه‌هاي بسيج، معاونت در قتل و ايراد جرح و ايراد خسارت به اموال دولتي و مردم، نگهداري سلاح غيرمجاز، ساختن، حمل و نگهداري بمب، نگهداري و اختفاي مهمات و چاشني جنگي و معاونت در ترور حجت‌الاسلام رازيني بوده است.

آنها به يكي از مساجد منطقه شرق تهران دستبرد زده و پس از شعار نويسي، تعداد 243 قبضه اسلحه، مقادير زيادي مهمات و بي سيم سرقت مي‌ کنند. همچنين طي گزارش ديگري 13 قبضه سلاح و مقاديري مهمات سرقت کرده بودند.

آنها دستگير و به اقدامات خود اعتراف كردند. در بازجويي‌ها مشخص شد تعدادي از جوانان محله‌ي دولت‌آباد شهرري در مكاني جهت مراسم‌ مذهبي جمع مي‌شوند. آنها در سال 75 با يك روحاني آشنا و جهت ديدار وي در چند مرحله به محل اقامت و سكونت او در مشهد مراجعه مي‌كنند. آوازه‌ي‌ روحاني و معنوي اين فرد سبب جذب جوانان زيادي مي‌شود، جوانان به اين فرد به عنوان مرجع تقليد و مجتهدي كه داراي اجازه اجتهاد است نگاه مي‌كردند و از سوي ديگر به عنوان فردي كه داراي عشق فراوان به امام زمان است؛ لذا در ترويج و تبليغ براي وي اقدامات فراواني انجام مي‌دهند.

اين پرونده در شعبه بيستم دادگاه انقلاب اسلامي مطرح شد و آراء صادره درخصوص هر يك از متهمان طي 20 جلسه دادرسي صادر و هر كدام به كيفرشان محكوم شدند.

( گزارش علیزاده کامل نیست، زیرا نمی گوید که برخی از این محکومین، با طرح قبلی و توسط جانیان حرفه ای در زندان کشته شده اند.)