ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

عدالت یا تحجر

گفتگوهای خانوادگی رهبر

نتیجه اش بزودی معلوم میشود

وبلاگ الپر می نویسد:

خاتمي: امروز آنهايي كه دمي با امام سر آشتي نداشتند تحت نام راه امام(ره) به نابود آرمانهاي امام (ره) و انقلاب كمر بسته‌اند... آنها كه در زمان امام انقلاب را انحراف مي‌ناميدند، امروز ابزارشان خشونت، تهمت و ترور شخصيت افراد است... مشكل امروز ما فقط سنت پرستي، ظاهر پرستي و سطحي نگري نيست، مشكل اين‌است كه اين سطحي نگري دارد به صورت يك سازمان در مي‌آيد تا خود را تحميل كند. اين جريان مشكل جهان اسلام است و در ديگر كشورهاي اسلامي به صورت القاعده و طالبان ظهور كرده است... امروز همان تحجر و مقدس مآبي با لعاب تحليل‌هاي فلسفي داراي سازمان فكري - تشكيلاتي مي‌شود تا خودش را به عنوان انديشه اصيل اسلامي تحميل كند... هر دو اين جريان چه به شكل القاعده و چه به شكل مكتب فكري- فلسفي، تغذيه كننده دشمن خارجي هستند... من ترديدي ندارم اگر اين روال ادامه يابد اين جريان قطعا در مقابل رهبري معظم انقلاب هم خواهد ايستاد.


رهبري: اقدام آقاي احمدي‌نژاد در مطرح كردن شعار عدالت محوري بسيار اساسي بود و باعث جلوگيري از فراموشي اين شعار شد... بنده همان وقتي كه اين شعار را شنيدم، به اعضاي خانواده گفتم بالاخره يك نفر پيدا شد كه حرف از عدالت بزند و اين شعار را زنده كند، حتي اگر رأي نياورد... اكنون خدا را شكر مي‌كنم به خاطر استقبال مردم از شعار عدالت محوري دولت جديد و دولت هم بايد به اين شعار تحول آفرين و ملزومات آن، كاملاً پايبند باشد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي دولت جديد را به بي‌اعتنايي به اتهاماتي نظير متحجر بودن توصيه كردند و افزودند: كاملاً مشخص است كه نظام اسلامي از اساس با حركت و نگاه متحجرانه مخالف است، چرا كه متحجرين به شدت متعصب و مخالف عقل هستند. ضمن آن كه كساني كه اين تهمت‌ها را به دولت جديد مي‌زنند، رفتارشان مانند متحجران است. زيرا درباره حرف‌ها و ايده‌هاي غربي آن هم از نوع كهنه و قديمي شده، كاملاً متعصبانه فكر و رفتار مي‌كنند.

( 1- اگر احمدی نژاد از مصباح یزدی تقلید کند، همان است که خاتمی گفت و اگر سر دو راهی قم- ایران عدالت خواه شود و نه ارتجاع خواه، رهبر درست گفته است. روشن شدن تکلیف این چالش به سال هم نخواهد کشید. دراین صورت باید دید رهبری که با مردم گفتگو نمی کند (نه موعظه و خطابه) حداقل برای خانواده اش چه توضیحی خواهد داد؟!

2- تا زمانی که آیت الله خمینی در حیات بود و میر حسین موسوی نخست وزیر، حداقل مایحتاج مردم با کوپن می رسید و از برج نشینی ورانت خواری و اسکله قاچاق و... خبری نبود. همه آنچه شاهدش هستیم در دوران رهبری علی خامنه ای شکل گرفته است. بیش از 70 درصد اختیارات حکومتی هم که دراختیار اوست، حتی استاندار بدون جلب نظر او تعیین نشده است. بنابراین، ای کاش او به جای آنکه برای همسر و فرزندانش لاف در غربت بزند؛ در یک مصاحبه مطبوعاتی شرکت می کرد تا خبرنگاران او او بپرسند: این بی عدالتی در زمان رهبری چه کسی اتفاق افتاده که جنابعالی منتقد آن شده اید؟- پیک نت)