ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

حداد عادل و احمدی نژاد

اجازه ورود به امریکا ندارند

 

خبرگزاري دست راستی فارس گزارش داد: آمريكا با عدم صدور ويزا براي حداد عادل و هيات همراه مانع حضور هيات پارلماني ايران در كنفرانس جهاني روساي مجالس كشورها شد.  حميدرضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه در واكنش به عدم صدور ويزا توسط دولت آمريكا براي هيات پارلماني ايران آن را اقدامي زشت و ابزاري اعلام داشت. دومين نشست جهاني روساي مجالس كشورها از روز سه‌شنبه 15 شهريورماه ( ششم سپتامبر) در نيويورك برگزار مي‌شود. در اين نشست روساي مجالس بيش از 150 كشور شركت خواهند كرد.

همچنین، گفته می شود بررسی پرونده امنیتی احمدی نژاد از سوی مقامات امریکا هنوز به نتیجه قطعی نرسیده و به همین دلیل صدور ویزا به وی برای ورود به امریکا و شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل همچنان نا معلوم است و به همین دلیل نام وی از لیست سخنرانان این اجلاس حذف شده است.

حداد عادل در اولین سفرخارجی خود، در مقر اتحادیه اروپا در بلژیک با بی اعتنائی مقامات وزارت خارجه و پارلمانی روبرو شد و حتی وزیر خارجه بلژیک با وی ملاقات نکرد.

آگاهی از جزئیات انتخابات مجلس هفتم و موقعیت تحمیلی حداد عادل و همچنین نوع برگشیده شدن احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری و سوابق او در سالهای ماموریت و فعالیت درخارج از کشور، از جمله دلائل این موقعیت اعلام شده است. همین مسئله در باره پاره ای از نمایندگان مجلس هفتم نیز مطرح است، زیرا برخی از آنها ماموریت های امنیتی و حتی عملیاتی در خارج از کشور داشته و برای سازمان های اطلاعاتی بین المللی شناخته شده اند. از جمله دلائل پافشاری علی مشگینی رئیس مجلس خبرگان و امام جمعه قم برای بررسی نشدن اعتبارنامه های نمایندگان مجلس هفتم و اعلام تائید یکجای لیست آنها توسط امام زمان برای جلوگیری از طرح همین مسائل بود. مسائلی که از مردم پنهان نگهداشته شده اما آنها که در سطح جهانی نباید بدانند می دانند!