ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

سومین انفجار

درچاه های نفت اهواز

طی روزهای اخیر، در چند نقطه لوله های نفت ایران در اهواز منفجر شده است. مطبوعات نیمه مستقل صرفا اخبار را منتشر می کنند و از بیم واکنش های امنیتی از هرگونه تفسیری خودداری می کنند. در مقابل، مطبوعات دست راستی و سایت های سخنگوی سازمان امنیت موازی و طرفدار دولت جدید، این انفجارها را کار عوامل انگلستان دانسته اند.

براثر این انفجارها، تاکنون سه چاه نفت شهرستان اهواز دچار حریق شده است. شدت انفجارها مهیب گزارش شده و بموجب گزارش خبرگزاری های داخلی، ساکنان منطقه کوی فرهنگیان از خانه های خود گریخته اند. یکی از نمایندگان مجلس فرمایشی، روز گذشته طی سخنانی که به رجز خوانی شبیه بود، علاوه بر متهم کردن انگلستان به ایجاد این انفجارها گفت که سربازان امام زمان بزودی خرابکاران را دستگیر خواهند کرد.

این درحالی است، که واقع بینانه ترین تفسیر این حوادث باید به آن برخورد خشونت آمیزی باز گردد که با شورش اخیر مردم اهواز شد. در نگاهی دیگر باید به دخالت های جمهوری اسلامی در بصره و نجف که زمینه عملیات متقابل را فراهم ساخته است. این که از آنسوی مرز این عملیات هدایت شود و دست دستگاه های تخریبی ارتش انگلستان و امریکا در کار باشد، بعید به نظر نمی رسد، اما به زمینه سازی برای این عملیات باید اندیشید، تا مقابله با امریکا و انگلستان در خاک عراق!