ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

 

اطلاعات و امنیت

لقمه چربی که بیت رهبری

نمی خواهد از آن بگذرد

 

الياس نادران، که اکنون در جمع فراکسیون سپاه در مجلس هفتم قرار دارد و قبلا سخنگوی سپاه پاسداران در مجلس بود، در یک اظهار نظر جدید، که نشانه ادامه اختلافات شدید در باره پیوستن سازمان امنیت موازی به وزارت اطلاعات است، خبر از طرح جدا کردن حفاظت اطلاعات از وزارت اطلاعات داد.

درواقع با این طرح می کوشند، دو اطلاعات و امنیت را حفظ کنند و یکی را بعنوان بپای آن دیگری به دفتر رهبری وصل کنند. در روزهای اخیر زمزمه های بسیاری در باره بیم وهراس بخشی از تصفیه شدگان امنیتی دوران خاتمی که در اطلاعات موازی جمع شده بودند نسبت به کنار گذاشته شدن و عدم قبول دوباره آنها در وزارت اطلاعات وجود داشته است. این زمزمه همزمان است با بحث ضرورت یک وزارت اطلاعات و امنیت داشتن. اگر این ضرورت تائید شود، باحتمال بسیار بخشی از کسانی که اکنون با اطلاعات موازی همکاری می کنند حرفه و موقعیت خود را از دست می دهند. گفته می شود بخشی از ماجرا ترورهای اخیر به همین کشاکش بر میگردد.

الیاس نادران گفت:

همه سازمانهاي مسلح در كشور مجموعه حفاظتي خارج از مجموعه خود دارند، الا وزارت اطلاعات. ما دنبال آن هستيم که اين موضوع را با تفاهم اين وزارتخانه بررسي كنيم تا بعدا وزارت دچار چالشهاي سياسي نشود. هنوز راجع به جزئیات پیوستن این بخش به رهبری  بحثی نشده است.

در همين ارتباط حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم، یکی دیگر از اعضای فراکسیون اکثریت دست راستی های حاکم بر مجلس فرمایشی گفت:

اصولا حفاظت جزء مجموعه‌ اطلاعات است و معتقدم اين دو از هم قابل تفكيك نيستند و مخالف این طرح هستم.