ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

درپایان مذاکرات صریح خاتمی، شاهرودی و خامنه ای

اکبر گنجی آزاد

و در بیمارستان بستری شد

گنجی در قرنطینه سیاسی- درمانی بیمارستان میلاد

در پایان مذاکره صریح میان خاتمی، شاهرودی و خامنه ای، آزادی اکبر گنجی تائید و قبول شد. این آزادی برای مدت 5 ماه مورد موافقت قرار گرفته و محمد خاتمی مسئولیت جلوگیری از ابراز نظرات تند اکبر گنجی را قبول کرده است. این اظهار نظرها چیزی نیست جز صراحت کلام در باره نقش علی خامنه ای در مقابله با اصلاحات و مسائل امنیتی در جمهوری اسلامی. گفته می شود، احمدی نژاد نیز درجریان این مذاکرات قرار داشته و او نیز موافق حل مسئله گنجی تا قبل از تحویل گرفتن مقام ریاست جمهوری از محمد خاتمی بوده است.

بلافاصله پس از این تفاهم، که بعد از ظهر دیروز بدست آمد، اکبر گنجی از زندان اوین به بیمارستان میلاد تهران منتقل شد، اما مطابق تفاهمی که شده، ارتباط های او تا مدتی محدود خواهد بود و در همین زمینه خاتمی به اصلاح طلبانی که در روزهای اخیر از گنجی خواسته بودند اعتصاب غذای خود را بکشند توصیه کرده اطراف گنجی را گرفته و او را در چارچوب تفاهمی که صورت گرفته نگهدارند. به همین دلیل ملاقات این افراد با گنجی آزاد تر از ملاقات همسر او با وی پیش بینی شده است. این افراد عبارتند از عیسی سحرخیز، سعید حجاریان و رضا تهرانی( از بنیانگذاران اولیه اطلاعات نخست وزیر در جمهوری اسلامی که در 8 سال گذشته در کنار محمد خاتمی بوده است.)

هنوز معلوم نیست کدامیک از این سه تن بصورت منظم با گنجی در بیمارستان میلاد ملافات کرده و یا می کنند، اما آنچه مسلم است، موقعیت قرنطینه سیاسی- درمانی گنجی مورد تفاهم قرار گرفته است. قرار است، اگر همه پیش بینی ها بصورت دقیق انجام شود، گنجی یک ماه در بیمارستان میلاد در قرنطینه بماند و سپس 5 ماه نیز در مرخصی استعلاجی. پایان این مرخصی، پایان دوران محکومیت گنجی نیز هست و با این تفاهم، عملا نوعی پوشش قانونی نیز به آزادی قبل از پایان دوران محکومیت گنجی نیز داده شده است.

درحال حاضر و بدنبال 36 روز اعتصاب غذا عضلات گنجي تحليل رفته و مهره هاي ستون فقرات وی کج شده و به نخاع وی فشار می آورد و از این نظر پزشکان اعلام کرده اند که باحتمال زیاد بازگشت او به حالت اولیه دشوار به نظر می رسد.