ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پيوندهای پيک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

جنایتکاران دهه 60 زندان ها، حالا قاضی شده اند!

قوه قضائیه

در دست اعضای افغانی

و عراقی القاعد است

درمیان سخنرانی ها و پرسش و پاسخ هائی که این روزها کاندیداهای ریاست جمهوری، در شهرها و دانشگاه های مختلف و یا در دیدار با برخی هیات ها دارند، مطالب و اخباری مطرح می شود که گاه چند سال از وقوع آنها می گذرد اما هنوز طرح آنها جدید است!

از جمله کسانی که بعنوان رئیس ستاد انتخاباتی مهدی کروبی دراین روزها خبر ساز شده، حجت الاسلام محتشمی پور است. او در این روزها علاوه بر تعدیل برخی تندروی هایش در ارتباط با نهضت آزادی ایران و افشای اطلاعات دست اولی که مربوط به مخالفت آیت الله خمینی با برخورد و مقابله با رهبران و اعضای نهضت آزادی است، درباره قوه قضائیه و ترکیب آن نیز به اطلاعات جالبی اشاره کرده است.

محتشمی پور در جلسه کميته دانشجويي ستاد مهدي كروبي در تالار مولوي دانشگاه بهشتي گفت:

«قوه قضائيه بيمار است . در اين قوه ، عناصر نفوذي و غير ايراني وجود دارد . من اطلاعاتي دارم كه تعدادي از افراد موثر و قضات، تابعيت افغاني و عراقي دارند. در هر سفر خارجي آقاي خاتمي، قوه قضائيه يك حادثه ضد حقوق بشري بوجود مي آورد كه نمي توان آن را اتفاقي يا كج سليقه اي دانست. جريان نفوذي، سيستم قوه قضائيه را فلج كرده است. چند سال پيش سران نهضت آزادي را به اتهام براندازي دستگير كردند. من همان موقع واكنش نشان دادم و گفتم : اينها مجموعه افرادي هستند كه در طول عمر سياسي شان و حتي در زمان جواني شان هيچ گونه حركت راديكالي نداشته اند و فعاليت شان در چارچوب قانون بوده است، حالا شما شرم نمي كنيد كه چنين ادعايي داريد؟ قوه قضائيه يك دستگاه به شدت بيمار است و تنها راه اصلاح قوه قضائيه اين است كه ريشه هاي نفوذ بيگانه، شناسايي شود و در آن يك جراحي دقيقي صورت بگيرد .»

شاید، اگر دوران انتخابات باحوادث و تقابل های جناح جدی تری نیز همراه شود، محتشمی پور بگوید:

این جریان عراقی و افغانی یک ریشه اش در سازمان القاعده است و ریشه دیگرش در مدرسه حقانی و دوربری های آیت الله مصباح یزدی. بخشی از انفجارها و حادثه جوئی های دوران اخیر عراق نیز از همینجا ریشه می گیرد.

شاید محتشمی پور و یا کاندیدای دیگری بیش از وی جسارت به خرج داده و بگوید:

برخی از این قضات افغانی و عراقی، زندانبان ها و عاملین اجرائی قتل عام سیاسی در زندان ها و ترورهای سیاسی خارج از زندان در دهه 60 بوده اند که در دهه 70 بورس طلبکی از مدرسه حقانی گرفتند و در آنجا درس قضاوت اسلامی به سبک حجتیه را خواندند و حالا محاکم و مراجع قضائی را دراختیار گرفته اند. بخش ایرانی این عده نیز امثال سعید مرتضوی یا حسین الهام در شورای نگهبان اند.

این قوه قضائیه، شاخه قضائی القاعده است!