ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پيوندهای پيک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

آمار سخن می گوید

 قربانیان فاشیسم هیتلری

 

1-  اتحاد شوروي سابق ‌12 ميليون نظامي و ‌17 ميليون غيرنظامي- مجموع: ‌29 ميليون

2-  لهستان ‌597 هزار نظامي و‌ 86ر5ميليون غيرنظامي - مجموع: ‌ 27ر6 ميليون

3- آلمان‌ 9ر3 ميليون نظامي و ‌1ر4 ميليون غيرنظامي - مجموع8 میلیون

4- يوگسلاوي ‌305هزار نظامي و 35ر1ميليون غيرنظامي - مجموع: ‌ 66ر1 ميليون

5- روماني ‌450 هزار نظامي و ‌465 هزار غير نظامي - مجموع ‌915 هزار

6- انگلیس 450 نظامی و 50 هزار غیرنظامی

در روزهاي پاياني جنگ آمريكا براي اولين بار از بمب‌هاي اتمي استفاده کرده وهيروشيما و ناكازاكي در ژاپن را بمباران کرد. در هيروشيما ‌140 هزار و در ناكازاكي 73 هزار تن قرباني این بمباران شدند و طبیعت دراین دو شهر بی جان شد.

‌33 درصد از قتل عام‌هاي جنگ جهاني دوم نظاميان و ‌67 درصد غيرنظاميان بودند. شمار قتل عام شدگان یهودی در این جنگ 6 میلیون اعلام شده و پیوسته این قتل عام که در نوع خود جنایتی تاریخی بود، در راس آمار تلفات عظیم انسانی جنگ دوم جهانی و فاشیسم هیتلری اعلام می شود، که در راس آن اتحاد شوروی سابق قرار دارد. اگر جانبازی تاریخی مردم شوروی سابق نبود، شاید فاجعه جنگ دوم جهانی، با دست یابی هیتلر به سلاح اتمی و آغاز بمباران های اتمی ، به ابعادی می رسید، که تصور آن هنوز دشوار است.

تاريخ از اتحاد شوروی به عنوان قرباني اصلي جنگ دوم و سلطه فاشیسم بر بخشی از اروپا ياد می کند. اگر قربانی شدن سوسیالیسم در اروپای شرقی و اتحاد شوروی سابق، بر اثر اشتباهات سیاسی دوران جنگ و پس از جنگ و بسته ماندن فضای سیاسی در کشورهای سوسیالیستی با تصور در امان بودن از جنگ سرد، پس از جنگ گرم دوم جهانی را هم به این فاجعه اضافه کنیم، آنوقت دقیق تر معلوم می شود هیتلر و فاشیسم با بشریت و آرزوی آن برای صلح، پیشرفت، سوسیالیسم و... چه کرد. بدین ترتیب، تمامی فاجعه فاشیسم و جنگ دوم در قربانی شدن یهودی ها خلاصه نمی شود. تبلیغی که نه فقط در مناسبت های تاریخی، بلکه در تمام طول سالها، با سرمایه بانکی- بورسی سرمایه داران یهودی که هالیوود و بزرگترین شبکه های تلویزیونی جهان را اداره می کند، تبلیغ می شود. همان ها می کوشند تا عمق فاجعه و آمار و واقعیات بالا از نظر مردم پنهان بماند و سیاست های شبه فاشیستی اسرائیل را توجیه کنند.